måndag 13 september 2010

Öppna förskolan

Idag blev det öppna förskolan för första gången! Mycket trevligt.
Kommer fortsätta gå dit och leka/fika. Elvira är så nyfiken på allt och alla, kul att se. Helt olik sin bror. Milton har alltid suttit fast i mig och gör det än idag lilla prinsen min. Elvira tittar kanppt på mig haha. Inte när vi sjöng (alla andra var mkt skojigare), inte när hon äter (visst hon öppnar munnen & äter jätte bra men hon tittar åt ett helt annat håll), när hon ska sova (hon har alltid velat ligga SJÄLV med sin snuttis, i min famn vill hon Inte vara då) och självklart är brosan mycket roligare än mamma :)
Hoppas hon blir världens busunge!
Det var en tjej idag som kände igen mig från "vecka 20 gruppen". Då blev jag påmind om vad jag hade för känslor och tankar då. Minns att jag tänkte mycket på om jag skulla kunna älska bebisen i magen lika mycket som jag älskar min Milton. Tog även upp dte och frågade ifall någon annan med flera barn hade känt så. Nu känns det helt sjukt att jag tänkte så... älskar henne precis lika mycket som Milton dvs JÄTTE JÄTTE MYCKET!!! <3

Blev en kortfika för mig där idag tyvärr då jag var tvungen att hämta Milton på dagis för att göra ett till försök med dansen. Men han ville inte vara med denna gång heller (även fast hans kusin var med denna gång) så vi struntar i det och anmäler honom till någon aktivitet kanske under våren om han känner sig mogen för det då helt enkelt. Han ska ju tycka det är kul Inte känna sig tvingad.

Ikväll provade jag tipset jag fick av Linda. Eftersom Elvira inte börjat gilla vällingen än mixade jag ihop en blanding av vällingpulver och ersättningspulver haha. Det gick toppen att lura henne så ;) Får sen sakta men säkert ta bort ersättningspulvret och ersätta med mera vällingpulver!
Nu sover hon som en stock här i soffan.

Imorn tror jag det blir Ikea med Molly och Gudmor Jessika :) Måste inhandla lite tråksaker som kartonger till alla kläder jag håller på att rensa och sänglampa till Milton.
Nu... Ullared nästa...
PUSS!!

Inga kommentarer: