onsdag 8 september 2010

Tankar.

Ibland är livet inte en dans på rosor med andra ord inte lätt alls. Alla bär vi på olika känslor som i vissa fall kan vara svåra att förstå eller ta till sig. Just nu vet jag varken ut eller in med något. Vissa saker måste få smälta in i hjärnan innan jag kan tänka klart. Vet inte ifall jag blev vidare klokare utav denna dag eller om allt bara blev sämre.
Jag kanske inte är den som gråter men visst fan kan jag må skit för de. Magen kan svida och hjärnan snurra volter om och om igen. Ibland önskar jag att jag kunde gråta ut mina känslor mer än vad jag kan för då skulle alla förstå mer (känns det som). Givetvis är det väl inte så men det känns som det, aa ni fattar?!
Idag har jag lärt mig att man kan tydligen kan hjälpa till på fel sätt. Man vill väl men det blir en ända stor röra och helt fel. Men hur ska man veta att man hjälper till på fel sätt om man inte får någon reaktion eller svar? Hur ska man veta att man gör fel om man inte får någon respons?
Har bara velat hjälpa länge nu men tydligen har mycket som jag har sagt och gjort bara blivit hela jävla fel och gjort saken värre om jag har förstått det hela rätt.

Kommer jag nu våga säga något mer utan att gå hem och undra om jag gjorde någon sårad eller kränkt?! Kommer jag nu kunna lyssna till problem utan att tänka på att jag ska lyssna på rätt sätt?! Kommer allt bli desamma igen?! Svaret blir väl JA på alla frågorna... men det kan ta tid.
Sådan är jag!
Kanske ältar jag för mycket, kanske borde jag tänka mindre och bara köra, kanske kanske kanske...
Mitt i all kaos känner jag ändå att jag är glad över att detta kom upp NU och inte om ännu längre tid. Att gå runt och tro och undra massa saker i onödan är bara jobbigt. Nu vet vi iaf. Även fast allt blivit helt sjukt fel.
Ska försöka sluta tänka nu för ikväll och kanske får man en annan syn på saker o ting imorgon. Men känslor rår man inte för. Ingen kan rå för sina känslor. Känner man på ett visst sätt så gör man MEN man kan försöka förstå MEN funkar inte det heller så vet jag inte.

Som sagt så ville jag bara hjälpa och inte själpa men allt blev sååååååååå fucking fel!!!!!!!!

Inga kommentarer: