onsdag 27 februari 2008

Jobba, jobba.







Jaha nu har man jobbat på bokrean i 4 dagar. Det går skit bra men det är väldigt svettigt.
I 2 dagar packade vi upp ca 160 pallar med böcker. Fatta stora tunga lexikon tex... tuuungt!!
Men kul gäng att arbeta med. Blandade åldrar och lika mellan könan. Helt annan stämmning än i julas då jag jobbade i doftarummet (parfymerna). Då var vi typ 20 tjejer. Väldigt "fina" och väldigt stelt, tycker jag iaf.

Igår åt man frukost 05.15 knäck de ni... började jobba 06.45.
07.00 öppnades dörrana till REAN. Shit va folk vällde in. Orka shoppa böcker kl 7 på morgonen haha helt sjukt ju.

Själv köpte jag några intressanta böcker när jag slutade idag kl 18.00. Det blev "kladdkakor" till mamma Madde och "allting runt omkring", "Ingrid har plåster" och Nicke nyfiken "stora nyfiken boken" till Mille pille. Åhoj va glader han blev när han fick dom. Läst dom om och om igen, redan.

Det är mycket att man ska lära sig saker i böckerna tex färger, räkna, djur, saker ja asså allt man kan tänka sig finns med i dom. Kanon ju. Mer än halva priser blev det efter REAn och P-rabatten.

Hur skönt som helst... imorn börjar jag 12. Får sova, behöver INTE ställa någon jobbig klocka. Kan vakna upp tillsammans med mina prinsar i sängen och bara mysa lääääänga innan vi sen kan äta en lååååånga mysig frukost tillsammans. Lyxmorgon!! En kort dag blir det också. Slutar 18.00.

På lördag blir det hem till Madde. Dricka vin och äta pizza. Annelie har slutat amma så hon kommer också utan bebis Cornelia och kanske också ska dricka ett glas. Får se vilka som sen har lust att göra hos sällskap framför melodifestivalen. Hoppas Jessika har lust... hmmm... ingen schlager tjej direkt men va fan tjejkväll med pizza och rött vin tackar man väl Inte nej till eller?!

Lost... 3 min kvar, måste se. Får inte missa inte somna.... men jag är jäääätte trött trött trött. Drömde hemska drömmar om att jag var jagad av en äcklig vampyr mördare inatt.
Otäckt, ryyysningar!!
Inatt hoppas jag på att drömma om söta smö björnar och kanske om goda kakor hahahaha....




Byebye kladdpaj.... =)

Inga kommentarer: