söndag 21 september 2008

Barnvakt.






Igår var jag och Robin barnvakt till Abbe. Syster och hennes kille skulle på bröllop på Hågelby. När vi kom var det mamma och pappa som var där och passade. Vi kom runt sex tiden efter jag slutat jobba. Beställde med oss pizza och käkade när vi kom, var helt utsvulten efter dagen. Gjorde tyvärr värsta tabben på morgonen. Visste att jag började kl 11 men någonting hände?! Var nämligen på jobbet kl 12 öööö. Trodde klockan gick fel vid toaletterna därför tittade jag på mobilen och jovisst den var 12. Gick in på avdelningen på en gång och ringde upp till chefen. Hon sa bara: Ja så du är på plats nu. Försov du dig? Nää jag var uppe vid 8 om jag ska vara ärlig, faktsikt ingen aning vad som hände. Trodde jag kom kl 11 haha. Ber om ursäkt. Ja, då får du väll jobba dessto hårdare nu då, sa hon haha. Bra att det inte blev några sura miner. Men va f_n ett litet snesteg kan alla göra.
Hursomhelst så gick kvällen bra. Abbe deckade i soffan kl 21. Han hade tydligen somnat kl 3 på natten innan, vaknat tidigt och inte sovit någon middag. Milton somnade mycket senare men han blev väckt lite när Abbe gnällde och skrek för att han hade växtvärk stackaren. Smorde in hans ben med Weledas massageolja så blev han tyst.
Åt frukost tillsammans allihoppa innan vi packade ihop och åkte hem.

Imorgon ska man jobba igen och det ska vara 2-års besiktning i lägenheten under dagen. Hoppas dem då fixar till alla skavanker. Strax kommer Anne och Ubbe på besök. Dem är ute och går och tänkte kika in här en stund.
¨
I veckan ska jag
:
Leka med Emma.
Leka me Sandra & Daisy.
Jobba mån, tors, fre, lörd.
Gå på 1-årskalas hos Nelia.
Betala in 4000 kr för Lanzaroteresan.
Betala andra räkningar.
Köpa ducshdrapperistån + brunnslock.
Titta på Idol såklart nu när JENNY KAREVIK är med.
Säkert blir det städning + tvättning också.
Träna (var ett tag sen nu) Spinning om hostan försvinner.
Pussa på Milton + älsklingen (som såklart ska göras varje dag)
Få massage av älskling när jag köpt Weledas massageolja.

Inga kommentarer: