tisdag 9 september 2008

Hösten.

7.45 ringde klockan. Tittade på Milton brevid mig i sängen. Snuttiplutten sov som en stock. Stängde därför av alarmet och fortsatte sova. Vaknade till vid 9, ringde då dagis och sa att Milton fick vara hemma idag med mami. Ja, jag är ju endå ledig så varför inte.

Nu måste jag verkligen komma igång med träning och bättre kost igen. Hösten är i stort sätt redan här och det känns verkligen. Vädret gör mig trött, slö och man vill bara ligga under täcket hela dagen, inte ta ett steg utanför dörren. Måste bli ändring på det nu. Får börja redan nu i veckan. Boka in pass på spinningen och ta en rask promenad här någon dag också. Broccoli och sånt till middag och absolut inga sötsaker som tex kakor, glass, coca cola eller godis på vardagar. Gäller hela familjen. Blivit för mycket av det goda i Grekland, iaf för Miltons del. Han levde på kakor, munkar och glas haha.

Var på Ica Maxi igår och fyllde på kylen lite. Milton satt i kundvagnen och sa när vi kom fram till kakorna: Mamma, söpa kaka? Jag: Nä nänänänänä min son, inga mer kakor på läääääänge. Vi köper päron istället. Vi kom hem och han slukade i sig sitt päron på en gång, mmmm namnam säger han sen. Puh att det går så pass snabbt att vänja tillbaka till bra rutiner igen.

Inga kommentarer: