måndag 15 september 2008

Host host.

Det har varit ännu en helg. En bra helg med många kalas och lugna kvällar. I lördags sov jag och Milton hemma hos Annelie, Micke och Nelia (cornelia men Milton säger Nelia). Där satt vi alla samtliga och hosta och snurvla. Verkligen sådana tider nu. Höst, kallt och sjukdomar.
Milton har trottsat mer än någonsin nu i helgen. Varje timma har det varit nåntng som han fått utbrott över. Har funkat bra med att bara ignorera honom. Efter en kvarts skrikande har han då lugnat ned sig och gjort det jag sagt till om. Många gånger har jag haft lust att skrika allt vad jag kan och dunka huvudet i väggen alltså på mig själv inte på min lilla skrikhals Men jag har tagit djupa andetag och kämpat vidare och då har det funkat utmärkt.

Idag efter jag lämnat Milton på dagis åkte jag hem. Tittade på "våra bästa år", åt frukost och bestämde mig för att vila lite för en gångs skull. Får allt flipp att börja städa när jag är själv annars. Jo, jag gick och la mig.... men hostan störde mig allt för mycket. Somnade aldrig in som jag hade hoppats på eftersom jag hade sån jäkla rethosta. Men men lite vila iaf. Nu ska jag snart åka till dagis och plocka upp Milton och sjukssa honom till farmor & farfar. Jag ska jobba kväll.
Iveckan blir det nog bokning av resa! Lycklig............

Inga kommentarer: