torsdag 11 september 2008

Kåvepenin.

Igår var vi till läkaren med Milton och hans onda öra. Japp det visade sig vara en lätt öroninflammation. "Jättegod" flytande pencilin skrevs ut till honom. Dem första 5 mml jag gav honom sprutades ut alltihoppa rakt på alla kläderna och hela golvet. Förstår jag det. Det luktade pyton och klippigt som sjutton. Så jag fick lägga han i soffan och hålla i honom så gott jag kunde och spruta i lite i taget i munnen. Åååå stackarn, fyyy jag vet själv hur äckligt det där är och hur man verkligen inte vill ta sin medicin. Men som sagt han måste bli frisk pojken. Faktiskt första gången i hans liv som han får pencilin. Han har varit en frisk pojke och inte behövt gå till farbror doktor, och det hoppas jag inte heller vi behöver göra allt för ofta. Milton sprattla och skrek som en galning när doktork skulle kika i öra. Jag höll allt vad jag kunde i de starka armarna. Hujedamej vad stark en liten 2 åring kan vara och snabb framförallt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lillla söta gubbe-lubben,inte lolit å va suk....! förstår preciis hur hemskt det är och tvinga i en liten unge medecin.man känner sig hemsk =( När robin skulle äta pencelin(ett par år äldre än mille)för halsfluss så försökte vi med det mesta,vi mutade med att han skulle få en present,näe då,om du får välja vad du vill då...? då sa han att han inte behövde någon present....!? Jaa vad gör man! Han blev iallafall frisk den gången.:)

Anonym sa...

stackare men som sagt han måste bli frisk och du kommer väl ihåg madde när du var liten eller om vi har berättat för dig när vi skulle ge dig spruta i munen. Pappa var nästan naken kunde inte ha kläder på sig när du sprutade ut allt. Sen fick vi åka in på sjukhuset där gav systern dig medicin och du svalde så fint.ja ja det ska vara någon annan som ger. krama milton från betty o morfar

Anonym sa...

idag den 11 september fyller Camilla år. Så är det Dagny idag. din mormor hette så och jag heter det.