torsdag 25 september 2008

Vabb.

Idag blev det vabba.
Milton har fått blåsor i munnen. Virusblåsor eller höstblåsor.
Han har ont, kan inte äta, bara gnäller.
Nappen kan han inte heller ha.

Vällingen funkar utan problem.
Vanligt på barn upp till 10 år.


Ringde till vårdguiden imorse. Jag är stamkund där nästan haha. Nä men när Milton var mindre ringde jag ganska ofta. Fick alltid så bra tips och råd av dem. Slipper man gå och grubbla och undra alldeles för länge. Eftersom vå telefon är helt körd så fick jag skrika till kvinnan i luren, hon hörde knappt vad jag sa. Så efter det skickade jag sms till min kära Jessika som låg och sov. Frågade ifall jag fick smyga in och hämta deras telefon så jag kunde få ringa jobbet och dagis utan att skrika. Det gick bra. Ringde då jobbet först sen dagis men dem svarar aldrig. Nu har det varit upptaget i ca 2 timmar. Det måste vara något fel såklart.

Milton har varit nöjd efter vällingen men har försökt att äta båda smörgås, yoghurt, kiwi och knäckemacka men allt tycks göra ont. Stackars liten. Får se hur det går med potatisbullarna sen då till lunch. Vårdguiden tippsade denna gång om sval mat eller lättäten mat som tex soppa, kräm, yoghurt.

Milton har sagt i ca 1 vecka nu att han har så ont i tänderna. Oj vad jag har borstat, tittat efter hål osv. Robin nämnde att han sagt att han haft ont i halsen. Men vi har inte alls förstått vad det varit. Ringde syster Camilla igår kväll som alltid har svar på mina frågor.

Madde:
Hej, Milton säger att han har ont i tänderna. Han vill inte äta, bara gråter.
Camilla: Har du tittat om han har blåsor på tungan?
Madde: Nää..
Camilla: För Alma (7 år) har blåsor i hela munnen och bara skriker på nätterna och vill inte äta. Det är något virus som går nu men vi ska till läkaren imorgon.
Madde: Okej då vet jag. Tack hej.

Går då in till min gråtande sötnos och lyser med mobilen i munnen på honom och japps där fanns det ett antal blåsor. Äntligen ett svar på allt ovetande.

Inga kommentarer: