fredag 26 september 2008

Fredagen.

Kändes som att jag inte gått och lagt mig när jag vaknade imorse kl 05.30 Men det var bara att kleta på sminket och trycka i sig en macka. Väckte Milton vid 6. Han tog täcka och kudde till soffan precis som alla andra mornar. Film på och sen skulle också kläderna på men då kände jag hur kokhet han var på hela kroppen. Fram med febertermomertern, in under armhålan och ja den visade 38,2. Dessutom har jag hört att man ska lägga till lite när man tar under armen så han hade ganska hög feber med andra ord. Fick väcka Robin och meddela att han skulle gå vabba idag med Milton. Tog mitt pick och pack och åkte till jobbet.

När jag ringde hem vid lunch hade lillplutten somnat rakt på golvet. Helt utslagen av att vara sjuk.

Ingen mat idag heller. Endast välling och glass. Inte någon napp på 2 och ett halvt dygn. Har gått ganska bra men tar något längre tid för honom att bli lugn när han har grinat. Nappen har verkligen en lugnande effekt.

Blev kyckling och potatisgratäng för kollektivet hemma hos Jessika och Benny. Under matlagningen somnade jag i soffan framför Miltons film "På andra sidan häcken". Tycker det är så fruktansvärt skönt att somna till sådär djupt en kort stund i soffan. Så fridfullt. Sen kom även Emma över för hon skulle följa med brudarna Jessika och Sandra till Tb´s på party. Själv är man totalt slut och jobbar dessutom imorgon. Lönelördag på bokrean, det säger allt vad det kommer allt bli för dag. Jo precis, proppat av folk och massor att göra.
Måste äta lite choklad innan jag dyker ner i sängen. Godnat!!

Inga kommentarer: