fredag 19 september 2008

Botten upp.

Ja, det blev inte mycket sömn inatt heller. Hostan hade inte blivit bättre och Milton var klängig och gnällig pga att han blev lite småsjuk under natten. Då blir han extra mammagris. Vill helst ligga på mig och sova. Blev lite svårt inatt eftersom jag hostade så mycket. Men iaf så ringde kl 05.30. Helt kolsvart ute. Då ska man sova inte stå och sminka sig. Robin och Milton låg och sov och drömde söta drömmar inne i den varma sängen medans jag satt i badrummet och åt min frukost. Jo det är sant, jag gjorde det. Ville inte väcka min prinsar med min fruktansvärda hosta. Kaviarmacka och ett glas mjölk mitt på badrumsgolvet, testa de ni, mums!
På jobbet fick jag nog runt två miljoner hostattacker. Fick lämna kunderna och springa in på toaletten för att hosta mig trött för att sedan ta ett djupt andetag och fortsätta mitt arbetet. Dagen slutade 15.00. Shoppade då en Didriksonsoverall och en adidasdress till Milton. Fick allt för 670 kr efter mina rabatter. Utan rabatter skulle det kostat 978 kr. Det kallar jag ett hyvens klipp. Eller hur?!

Gick med bestämda steg mot apoteket efter shoppingen på "Barnens Värld". Köpte mig en flaska Quilla Simolex som tydligen ska bara så himla god enligt alla. Kinkiga jag hatar hostmedicin och har därför inte druckit det på säkert 18 år. Minns när mamma kom upp på mitt rum med en matsked äcklig hostmedicin på när jag var runt sex år. Hon stoppade den i min mun och jag tror jag svalde MEN allt kom ut igen...... blääääähääää sånna kvällningar. Vidrigt minne. Sedan dess har jag tagit tabletter istället, tyvärr inte lika bra effekt som flytande. Nu tjugofyra år gammal med värsta hostan jag någonsing har haft fick det vara nog. Jag var beredd på att göra ett nytt försök. Luktade och smuttade innan jag drog i mig mina 15 mml. Höll för näsan, tog medicinen, drack vatten och hivade i mig chips. Madeleine var en riktigt duktig flicka och kanske därför blir av med skiten snart.

Middag:
Tacos tillsammans med kollektivet numera ingår Jonas och Sandra också på ett litet hörn ihop med mig, Robin, Jessika & Benny. Guccan blev inte alls bra idag beroende på att jag köpte coops egna mix. Köp inte den. Smakar gammalt. Annars blev det som vanligt.

Har precis färgat håret eller ja utväxten. Känner mig så mycket bättre nu. Prinsarana sover och det borde jag också göra som ska upp och jobba imorgon. Jag ber till Gud att jag får några timmars sömn inatt. Behövs verkligen för jag åker raka spåret hem till syster Camilla för att vara barnvakt över kvällen/natten. Milton och Abbe är helt galna ihop. Lycka till att få dem att somna. Hmm de får nog röja tills de stupar. Herregud två st 2½ åringar. Nä nu ska jag vara positiv. Det kommer självklart bli jätte kul iaf för dem. Ojojoj vad de leker, trixar och fixar. Så otroligt kul att dem har varandra.

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen med mina prinsar. Godnatt!

Inga kommentarer: