torsdag 15 april 2010

Gråt idag också :(

Jo tack natten gick alla tiders när det gäller lillan. Hon sov så sött precis som hon brukar och morgonen lika go och glad som vanligt.
Vi åkte och lämnade lillprinsen på dagis och tog oss sedan en långpromenad i solskenet. Lillan sov så skönt hela tiden i vagnen.

Vid 11 tiden åkte vi hem till pappa för att umgås nu när han är sjukskriven denna vecka pga lunginflammationen Visst blev det en trevlig stund tillsammans sådär men fan usch vad Elvira grät och grät stackars lilla barn. Jag blir mer och mer orolig över att det är kolik hon har gått har dragit på sig. Blev avbruten i lunchen och sedan även i fikat. Var inte mycket som gick att göra. Efter 2 timmar med gråt och bök somnade hon äntligen in. Tokigt nog blev hon såklart väkt då jag klädde på henne jackan när vi skulle åka och hämta brosan på dagis bara 45 minuter efter hon insomnat.
Hon somnade igen i bilen men vaknade igen på dagiset. Skönt att hon höll sig lugn där eftersom Milton brukar sega sig ganska mycket när vi ska hem.

Hemma sen var det nog inte tyst många minuter. Ett tag somnade hon på mitt bröst när jag sjöng med min vackraste sångröst för henne ;) Men hon vaknade till efter bara en kort stund igen och grät igen lillpluttan. Det blev bad och amning och sen tvärdeckade hon kl 17.30. Milton somnade strax därefter i soffan raklång precis innan Robin kom hem från jobbet. Han blev nog också slut över att höra lillasyster gråta så mycket blandat med trötthet från dagis självklart!
Jag är en sådan person som googlar allt på nätet när jag funderar över något så självklart har jag googlat KOLIK idag. Kan inte än dra några slutsatser om att det är det ännu, måste vänta några fler dagar och se hur det utvecklas. Men vad som verkar hjälpa bäst är akupunktur. Så säger läkaren nästa vecka på 2 månaderskontrollen att lillan har kolik bokar jag in en tid på direkten inne istan. Typ alla som testat det på sina kolikbarn skrev att det hjälpte. Som ett mirakel. Folk fick helt nya bebisar i stort sätt. Ingen snack om saken att vi ska prova det om kolik är fallet på min söta lilla dotter. Hoppas de nya dropparna jag köpte idag hjälper lite om några dagar iaf.
Puss hej.

1 kommentar:

Nathalie sa...

Läser om lilla Elvira och att hon skriker, stackars liten...du har säkert testat allt möjligt, men vill ändå ge tips på magmassage, min bvc sköterska tipsade mig om det när Kevin var bebis o skrek titt som tätt. Fråga din bvc sköterska om du vill testa. Lycka till! kram