torsdag 1 april 2010

BAJS!!! (varnar känsliga)

Ja nu efter 9 dagar har lillan äntligen bajsat och inte så lite heller.


Men vi börjar med att berätta att jag besökta kära närakuten efter lämning av lillprinsen. Bara för att komma dit in till en läkare och visa upp tuttarna kostade det 350 kr. Det sved! Så jag hoppades verkligen på att läkaren kunde ge mig något för min ömma mjölkknöl i bröstet. I väntrummet hörde jag hur det sprakade till i blöjan på lillan men eftersom hon somnade om och det blev min tur så jag helt enkelt struntade i det för stunden.
Kul att det var en man i ca 30 årsåldern med också som skulle titta på mina bröst. Men men jag fick iaf antibiotika utskrivet för att det visade sig vara en infektion i knölen precis som jag trott. Fick även något nässpray för utdrivningshjälp.
Går till apoteket efter besöket för att hämta ut grejerna och får min andra chock. 420 kr för medicinerna. Hjälp va dyrt!!! Denna morgon blev den dyraste någonsin. Herrejävla vad en knöl kan ställa till det. Hoppas grejerna funkar nu annars får jag åka tillbaka och tömma knölen på var. Det känns inte direkt lockande.

Åkte sen hem till bästis. Precis när vi kom in vaknade lillan och jag tänkte jaha då tittar vi efter ifall lillan har bajsat eller ej. Ja och det visade sig att det var bajs för ett helt kompani. Fick plasthandskar av Jessika för de här var riktigt slabbigt. Den vita bodyn var bara att hiva för det lär ju inte gå att få ren. Den var brun. Hela hon var helt brun. Blev ett litet bad i handfatet sen åt hon upp mina båda bröst såklart. Nu hoppas jag att hon inte väntar 9 dagar igen för detta var ganska vidrigt ska jag tala om. Men nu borde hon inte ha mer ont i magen :)
Nu lite mer kaffe! PUSS!

1 kommentar:

Madde sa...

Yeeay :D Abbie blev ofta förstoppad när hon va riktigt liten, tycker så synd om dom och det känns som man inte kan hjälpa dom på nåt sätt.