onsdag 14 april 2010

Kolik?

Imorse vaknade alla glada och nöjda speciellt charmtrollet Elvira. Var så mysig i sängen nöjd och log. Milton låg länge också och drog sig framför Bolibompa i sängen. Blev inte frukost förrän efter halv 10 någongång.

Elvira är verkligen världens lyckligaste bebis när hon hamnar på skötbordet. Hon kan vara jätte ledsen men när man kommer in i badrummet och lägger henne ner blir hon tyst, lugn och GLAD!


Eftersom solen sken och ingen var nöjd inne så tog vi oss ut. Milton fick cykla och Elvira sova i vagnen. Innan lek i parken gick vi till affären för att äta oss en varsin glass. Elvira valde den största som vanligt ;)

Milton in aktion!!

Mellan oss och farmor & farfar finns en jätte skojig lekpark. Har studsmatta och linbana. Ja sådant som även passar oss barnsliga vuxna. Gick och studsa riktigt ordentligt på den där grejen, skit skoj! Elvira tyckte det gick lite för fort i ruschkanan när hon fick åka själv ;) Tror hon fördrog gungorna bättre ;)
Farmor mötte upp oss en stund i vår lekpark innan vi gick in för lunch.
Efter lunch kom bästis förbi på kaffe och macka på stekheta balkongen.

Kvällen har vi spenderat hemma hos Jonne, Linda och Max. Lilla Max är bara 3 veckor äldre än vår lilla skrutt Elvira. Han är en lyxbebis som knappt har låtit sedan han kom till världen. Vet inte direkt vad lillan drabbats av de 2 senaste dagarna. Hon har inte varit sig lik. Varit mycket gnäll på henne. Precis när vi ska sätta oss och äta TACOS så blev hon nästan helt otröstlig. Testade de mesta men hon var absolut inte nöjd.
När Robin ätit färdigt fick jag äntligen sätta mig och äta. Då gav Linda henne några droppar som inte var minifom och som jag bara måste köpa imorgon. 5 droppar och hon somnade på pappa Robins axel nästan omedelbart!!
Elvira i lekhagen innan utbrottet.

Fina lilla Max också i lekhagen


Jag ber nu iaf till Gud att lillan inte drabbats av den värsta mardrömmen för oss föräldrar nämligen KOLIK! Jag har nu hemma druckit mitt kamomillte som ska vara så bra för bebisarnas magar. I 6 veckor har hon sovit otroligt bra på nätterna men när jag idag går och lägger mig kommer jag vara riktigt nervös. Håll alla tummar och tår nu för att hon INTE FÅR KOLIK utan att detta ikväll bara var lite magknip och inge mera!!!