tisdag 13 april 2010

SOL!!

Idag lämnade jag plutt på dagis efter lång ledighet. Oj vad kul han måste ha haft då att äntligen få leka med kompisarna igen. Själv så åkte ja och hämtade upp Sandra och åkte sen hem till Emma och Nellie. Sandra hade ju ännu inte fått träffa det lilla livet. Nu fick hos gosa hela dagen lång. Bästis kom också förbi efter hon tagit sin spruta för Rhd viruset i rumpan. Det blev kaffe, kaka och lunch. Elvira var inte på sitt bästa humör idag. Mest gnäll. Sov inte mer än ca en kvart åt gången sen lite gnäll, mat, somna, gnäll, mat osv. Inte förrän kl 15 när det var dags att hämta hem brosan på dagis som hon somnade i ordentligt. Ja hon sover än säger jag bara haha.
Jag har hunnit förbereda för middagen, druckit te på min stekheta balkong och badat lillpinsen.
På balkongen kändes det som 40 grader i Grekland. Shit vad det stekte. Nu blir det bikinin på nästa gång Milton är på dagis och lillskruttan sover. Skulle va kul med lite färg på sin blekfeta hy efter en lång vinter utan sol. Kanske bleknar lite britningar också man lyckats dra på sig under graviditeten också. Ja sol är bara för HÄRLIGT!!!

Efter middagen tänkte jag ta en tripp till Maxi för att fylla på i hemmet med lite mat. Är nu eko i både kyl/frys och skafferi. Måste dessutom handla massor av ingredienser till allt jag ska bara också. Så jag kan inte handla frysen full för då får jag ej plats med gottiset sen :)
Milton säger att han vill följa med sen men det får vi se om han orkar. Som sagt så var det länge sen han var på dagis och kommer nog somna in tidigt idag. Men vi får se.
Solpuss ;)

Inga kommentarer: