tisdag 27 april 2010

SPARA.

Varit uesl på att uppdatera bloggen men så blir det när man har haft full rulle kanelbulle nu hela helgen. Det har varit en massa kalas och snorigheter så tiden/orken har ej funnits till att sitta vid datorn och glo. Men nu så är energin tillbaka igen.

Idag hände något stort. Det är så att jag och Robin har fattat ett beslut gällande vår ekonomi. Vi ska börja spara pengar. Vi har verkligen varit sämst i världen på att spara men nu är det dags. Bättre sent än aldrig va?! Kanske inte blir mycket vi kan lägga undan eftersom jag dåra har väldigt knaper mammapenning men lever vi inte över våra tillgångar ska det nog gå vägen. Ska tänka till en gång extra innan jag köper "den där bodyn till Elvira som hon bara måste ha" eller "de där fina inredningsgrejerna till hemmet" osv. Ja jag kan verkligen slösa.
Ska se till att vi har gott om stålar till semestern så vi kan hitta på skojiga saker varje dag. Äta massor av glassar och grilla gott kött varje dag också :)

Idag fick Milton en present från dagis eftersom han fyllde år i lördags. Usch och blä det var en plastspindel. Med min spindelfobi har jag redan lyckats tappa laptopen i golvet när lillprinsen skojade med mig och la den vidriga saken på min axel. Efter det fick vi förklara att han tyvärr inte får skoja med mig med den. Hoppas bara inte jag skrämmer upp honom. Kan verkligen inte hantera den fobin, sjukt rädd. Hans plastorm går an men denna var fan det äckligaste jag sett. RYSER!!

Dags för en kopp te och invänta Despret!

Inga kommentarer: