tisdag 15 mars 2011

Stolt.

Idag fick min flicka sin 1 års vaccin på Bvc. Var självklart beredd på jordens svettningar från mina sida eftersom jag trodde jag skulle få kämpa med att hålla fast ungen. Första sprutan sa hon INTE ETT LJUD. Hon bara tittade ned och undrade va fan det var som försegick och pillade med desamma bort det lilla plåstret. Andra sprutan som sviiiider ganska så mkt mera gnällde hon till och gjorde ett litet ryck men blev tyst så fort det hela var över och nappen kom in i munnen :) Strong baby!!

Tror det blir mer svett och kalabalik så storebror Milton ska få sin 5 års spruta här snart :( Ja han blev ganska så upprörd då jag bara nämde det. Tror nog pappa Robin får följa med på detta för nu är lillgrabben stark och tror knappast jag kommer orka hålla fast honom. Men ska göra allt för att förbereda honom tills dess iaf.
Tandläkarbesöket som också kommer snart har Robin utlovat någon leksak från leksaksaffären tydligen. Ja vid 4 års ålder vägrade han öppna munnen första gången och vi fick en ny tid haha.

Måste nu slänga mig in i duschen efter att ha varit och spinnat & solat så jag inte missar Despret. Puss på er!!

1 kommentar:

Mamma sa...

Vad synd att inte MIlton var med och såg hur duktig lillasyster var när hon fick sprutor.