tisdag 14 oktober 2008

2 saker.

Trodde verkligen att min huvudverk var på väg bort eftersom jag mådde så otroligt bra i söndags. Inget ont alls då på hela dagen. Yes, tänkte jag tabletterna har hjälpt så bra.
Men nej nej nej. Fick igår någon timma innan jag slutade på jobbet ont i huvudet igen. Sedan kom även illamåendet smygandes. Man står och tänker hela tiden, tänk på något annat, snart slutar jag. Sprang till tåget för jag ville komma fort hem så jag kunde få ta en tablett som ändå inte hjälper. Varje station funderade jag på att hoppa av och spy. Satt och tittade ut vilka människor som hade en påse jag kunde få spy i. För själv hade jag bara väska. Tro det eller ej men jag klarade hela vägen till Tullinge. Där drog jag in ett par djupa andetag i den friska luften innan jag åkte och hämtade min skrutt på dagis.
Tog tablett hemma och gick och la mig. Robin väckte mig när köttgrytan var färdig inne hos Jessika & Benny. Åt min mat och gick och la mig igen, då med Milton. Vaknade vid nio tiden och kände då att huvudverken nästan var borta, puh äntligen lixom, endast 6 timmar med värk.

En helt annan sak nu. Min plutt gjorde precis som jag har sagt att han ska göra när han kommer till dagis nu. Helt plötsligt funkade det, är faktiskt totalt chockad. Har sagt länge nu att "när du kommer till dagis tar du av dig dina kläder och säger hejdå till mamma sen springer du in och leker med alla kompisarna. För mamma kommer sen och hämtar, Först ska jag jobba lite. Alla mammor och pappor jobbar därför får alla barnen leka här och ha skoj"
Idag:
Han tar av sig sina kläder (fort gick det också)
vinkar och springer in i leksalen
då ropar jag "hejdå Milton"
hejdå mamma säger han då.
bäst att jag sticker på en gång då, säger jag till fröken.
Även dem blev nog chockade. Får fråga när jag hämtar sen.
Han har alltså grinat sen första dagen varje dag sen i februari.

Ska snart ge mig av till läkaren igen. Hoppas han kan ge mig någon dunder medicin så jag blir bra någon jävla gång. Byebye migränanfall..... =)

Inga kommentarer: