söndag 19 oktober 2008

Vinsugen.

Fredag:
Firade systerdotter Alma 7 år.
Tacos, vin + öl (loka för mig som körde).
Dessert: Glasstårta, äppelpaj + glass.
Mamma tyckte jag skulle ta kort på henne som jag sedan kunde lägga upp på bloggen, det har jag gjort men bilderna kommer ikväll. Milton och Abbe var dem sötaste på kalaset precis som vanligt. Det var kramkalas till tusen, så söta.
Åkte hem så vi var hemma vid ca 21. Var sugen på vin (som jag inte druckit på 70 år) och jag skulle få sällskap av Jessika. Milton deckade på hemvägen i bilen som väntat så det var bara att bära in till sängen. Vi tog in 2 st vinare + 2 öl. Första vinrane "Two Oceans" smakade riktigt illa. Typ omoget vin som inte jäst färdigt. Klarade bara av en klunk, bläää. Det andra vinet som inte inte kommer ihåg namnet på var inte heller det bästa men det dög för att släcka suget på vin iaf. Efter 2 glas inne hos grannarna gick jag hem och nannade kudden.

Lördag:
Shoppingdag inne i Stockholmstad. Familjen + Madde i vår bil och andra hälften av kollektivet i deras bil körde in vid 11 tiden. Snurrade runt ett bra tag efter parkering. Lyckades efter lite omvändningar och knöl. Dock inte en gratisparkering som Jessika och Benny men men.
Milton fick skor, 3 par byxor, 2 tröjor och en dress (byxa+jacka), 3 par strumpor och en JÄTTE STOR muffins. Madde hittade presenter och även Jessika och Benny.
Tyvärr fick Robin någon släng av humörsvängningar när vi skulle till att äta lunch så han vägrade äta som ett litet barn. Men vi andra åt och mådde bra. På vg mot bilen efter lunchen muiknade Robin upp och blev glad igen. Då bestämde vi oss för att åka vidare hem till Madde på en efterlängtad kaffe med mjölk. Robin fick sig en kebabrulle från Gula Villan också eftersom han såklart var JÄTTE hungrig.
Fika + Pippi Långstrump till kl 18. Skjussade hem familjen, åkte vidare och lämnade av J + B på en inflyttningsfest i Stureby.
Sabis nästa.... hem.... tillagade varma mackor.... milton somnade i soffan.... fram med chips + dipp.... på med "Hulken 2".... kl 23 var jag i säng....

Söndag:
Än sålänge har jag inte gjort mycket. Duschat, klätt på mig kläder + smink. Ska äta frukost och sedan fara till jobbet. Milton och Robin får mysa hemma utan mig idag.
Uppdaterar ikväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej gör inte det. Inga bilder på mig det skulle bara förstöra sidan med alla gulliga bilder på milton och dina kompisar med sina söta barn. Ska vi vara barnvakt på lördag? Sover han i resesängen då.
Vi hörs om lördag kram /mamma