fredag 10 oktober 2008

Akuten i 7 timmar!

Efter att ännu en arbetsdag försökt jobba trots huvudverken gick det inte längre. När chefen kom och frågade hur jag mådde brast det och alla känslorna tog över. Hon tyckte då att jag skulle åka till akuten och sätta mig. Tog det till mig och ringde till min kära Emma och frågade ifall hon ville följa med. Självklart ville hon det. Vem vill inte följa med och vara sällskap på en akutmottagning hela natten??

2 unga killar visar oss in i ett rum som blir vårt de närmaste 7 timmarna. De försökte nog vara lite "coola" för att vi var unga. De sa: Ni kan hänga lite här ett tag.
Hänga lixom. De tog blovprover på mig och frågade 1000 frågor. Sen var det bara att slå sig till ro och vänta och vänta och vänta lite till. Stackars lilla Emma som fick sitta själv 1 timma och glo när jag råkade somna till på den där otroligt sköna britsen utan täcke och kudde. Tur jag hade min varma sköna Didriksonjack med mig som då blev mitt täcke. Vid 2 tiden kom hon... den kvinnliga läkaren med typ rysk eller polsk brytning. Fick verkligen antränga oss för att förstå vad hon sa. Hon gick igenom hela min kropp med både nålar och reflexhammare. Gick på lina på golvet och fick återigen berätta rubbet om min huvudverk/migrän. Hon ville ge mig en tablett för att se om det blev bättre. Innan hon gick sa hon (tänk er med brytningen): Ok, ok jag kommer tillbaka snart om jag lever då, ok, ok.... Trodde hon att hon var rolig eller?? Sen kommer en manlig sjuksköterska in som då är mer kvinnlig än vad den riktiga kvinnliga läkaren var (är ni med). Ja han var väldigt "mesig" så att säga, men iaf fick 3 st tabletter och väntade ytterligare 30 min. Blev inte det mista bättre snarare värre.

Slutsats:
Hon trodde det berodde på spänninga i min nacke. Så hon skrev ut recept som jag hämtade ut imorse. Naproxen 500 mg. 2 st om dagen. Ikväll ska jag även ta stesolid som jag ej får köra bil på. Det var nog det hon ville ge mig redan inatt men när jag sa att jag körde bil hem tog dem bort en tablett. Ska försöka gå och träna hos sjukgymnast och få massage. Ligga still och ta dte lugnt. Blir inget jobbapass imorogn.
02.55 checkade vi ut från akuten och vi drog till statiol för att köpa något att äta. Inga korvar fanns så det fick bli en liten ost & skink macka. På väg hem till Emma såg vi 2 st grävlingar springa över vägen. Kusligt värre. Efter att ha släppt av Emma köre jag som en myra hem (väldigt sakta och försiktigt). Var trött, rätt dåsig, lite halv snurrig och helt utmattad. Somnade som en tok när jag la huvudet på kudden.

Kl är 11.21 nu och Milton befinner sig på dagis och jag fattar fortfarande inte vad jag gör upp. Borde sova eller åtminstoende ligga raklång i soffan. Har endast sovit 4½ timma efter att ha varit vaken 21 timmar. Nä dags att ta en tupplur tror jag misann, vi hörs! Tack & hej.

Inga kommentarer: