onsdag 29 oktober 2008

Sjukstugan Tullinge.

Iskallt i lägenheten. Elementen är ur funktion precis som förra vintern. Kan dem komma och fixa det nån jäkla gång eller!!?? Efter lämningen på dagis imorse la jag mig i soffan med kläder, min flecemorgonrock och mitt jätte varma täcke men frös ändå som en gris. Efter 3 koppar kaffe tillsammans med Emma blev jag något varmare.

Suttit i telefon nu i 3 dagar dygnet runt känns det som. Vi hittade ett radhus som vi ville ha. Fick först lånelöfte så vi var då med i måndags på budgivning. Men när jag sedan ringer tillbaka till vår bankkvinna har hon ändrat sig. Nu har jag pratat med mäklare, 3 st banker, mäklare igen, banken igen, mäklaren igen osv. Fram och tillbaka säkert 7 timmar varje dag nu. SEB säger att vi måste sälja Första för då kan vi få ett lånelöfte för kalkylen går inte ihop om vi nu skulle få leve med dubbelboende i 12 månader. Om vi hade haft 100.000 kr i sparande hade det varit lugnt. Är det någon som är rik och kan ge oss hundratusenkronor kanske?! Ring mig isf.
Men nu eventuellt så kunde säljarna till radhuset vänta på att vi skulle få vår lägenhet såld så ja, inget är klart ännu. Men min hjärna behöver vila från detta nu. Skönt att gå och jobba heldag imorgon så slipper man vänta på svar från banker och behöva säga samma sak om och om igen.

Just nu ligger det 2 st töntar i soffan under varsitt täcke men varsin tekopp och sjukar sig. Töntarna består av älskling Robin och bästis Jessika. Milton har också varit lite tönt precis när han kom hem från dagis. Då frös han och ville ligga under sitt täcke i soffan med sin lilla hundvalp och bara vila. Men nu efter middagen som bestod av potisbullar har han piggnat till.

...................................

Jaha nu har jag gjort välling, stoppat i ännu en sockerbit i Robins te och plockat undan det mesta från maten. På tisdag ska jag hem till mamma och pappa och söka arbete. Behöver en större tjänst än bara 15 timmar som sagt.
Nog från mig. Godnatt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tönt kan du va själv SUPERTÖNT!!! Hihi

Bubblan! sa...

Vi har en ny 4:a till salu med 2 uteplatser o en massa fina extragrejer... endast 1995000kr mitt i tumba vettja