måndag 6 oktober 2008

Möte på dagis.

Bebis Milton och pappa Robin innan mamma Madeleine tog sitt körtkort 9/6-06.


Helgen har inte varit allt för händelserik eller direkt rolig. Fredagens fiasko när Jenny fick lämna var bara för mycket. Sen gick jag hem från jobbet i lördags för att jag mådde piss. Hade ont i halsen och var riktigt hängig. Hörde knappt vad kunderna sa, var helt borta i huvudet. Gick hem och sov och gjorde inte mycket sen på kvällen. Blev lugnt med framför en film. Mådde bättre redan på söndagen. Fortfarande ont i halsen men inte hängig. Blev en tur till stängnäs till Robins farmor & farfar på bilservice (gammel Ubbe som Miltons säger haha). Blev fika, mat och fika igen. På kvällen blev det film igen (Love guru) som jag då tycker var skit dålig men å andra sidan har inte jag sådan humor. Jessika tyckte den var kul. Jag somnade dessutom efter halva.

Idag har jag legat i. Lämnade Milton på dagis vid 9 sen var det fullt ös hemma i lägenheten. Ränsat varenda garderob i stort sätt. Känns skönt. Nu hittar man sina kläder igen. Madde kom förbi på McDonalds lunch och Jessika kom över på kaffe. Återigen blev det diskution om ekonomin. Dessa jäkla pengar hit och dit. Tänk om man var ekonomiskoberoende!! Skulle livet bli lättare då tror ni? Ja en aning kanske va? Började prata om nyårsafton också. Okej jag vet det är ca 2½ mån kvar men det är ändå bra att vara ute i god tid att kanske höra sig för om vad som händer och så. Antingen blir det party party eller så blir det lugnt med barn detta år. Vet inte vad jag är sugen på faktiskt. Får se när det börjar närma sig.

Innan mötet med fröken på Miltons dagis tog jag en sväng förbi svärmor på lite kaffe och pepparkakor. Dem hade kvar frän förra året haha men dem var goda och bra.
30 minuters utvecklingssamtal med fröken kl 16.15 var det sen. Hon berättade lite om hur Milton leker och beter sig på dagis. Han är tydligen väldigt lugn och älskar att vara ute och leka med vatten. Han har hittat en kompis som heter Seth. Med Joel och David hoppar han på stora mattan. Han gillar även att sitta i knät på fröknarna och läsa bok och mysa med nallen på madrassen efter lunch. Somnar gör han på 30 sek och mat det äter han bra. Endast lämningen fortfarande som han är ledsen på annars prima baby. Kul att han är så lugn på dagis för hemma är han ett litet yrväder näst intill varje dag men det väl så det är. Visst är han lugn hemma också som tex nu.... han sitter fastklistrad framför Pippi. Bolibompa är inte vidare intressant längre utan han vill hellre titta på sina filmer. Movieboy.
Nu sitter vi hela familjen och väntar på att köttfärspajen ska bli klar inne i ugnen så man kan få fylla sin hungriga mage med lite god mat. Sen är det slut på kvällen. Jobbar tis-tors sent varje kväll denna vecka + lördag och då är det ju bra ob. Nästa vecka är det lyxvecka. Korta sköna dagar. Sådana veckor ska man ta vara på.



En stor puss till mina prinsar Robin och Milton. Jag hjärtar er. Älskar er i vått och tort!

Inga kommentarer: