tisdag 7 oktober 2008

Migrän... igen...

Ja det är verkligen inte första gången nu på de senaste 3 månaderna. Nu har jag haft det väldigt tätt inpå varandra tycker jag. Sprängande huvudverk och illamånde = jävligt jobbig migrän. Fick sluta 30 min tidigare idag, sprang då fort som sjutton in på apoteket innan jag fortsatte till tåget för att köpa "Eeze". Svalde 2 st tabletter och efter 10 min försvann illamåendet men huvudverken satt minsan kvar. Åkte hem till svärföräldrarna för att plocka upp familjen min. Åt lite Annesallad och drack en kopp kaffe. Tänkte att det skulle kanske hjälpa men näää inte ett skit hjälpte. När vi kom hem hade det gått 2 timmar sen jag tog Eeze så jag tog 2 tabletter till. Nattade Milton och då.... näst intill all smärta var borta. Vilken lättnad, vilken frihet och vilken otrolig glädje. Samtigt blev jag naturligtvis hur trött som helst eftersom man gått och spänt sig i flera timmar. Så utmattad av smärta kan jag ska att jag är nu.
Ska åka till kära vårdcentralen imorgon efter lämning på dagis. Måste ta tag i det här nu. Reda ut vad som är fel med mig osv. Det jag ska göra är att förhoppningsvis få något bra som lindrar min migrän, få en remiss till Huddinge sjukhus hos öra,näsa,hals doktorn för mitt vänster öra som Alltid får ont när jag blir det minsta lilla sjuk och sen vill jag ha något högkostnadskort hos någon som kan fixa till min rygg (min ischias) hmm undra om det stavas så. Nu vill jag ha alla problem väck innan jul tack så man kan få leva som en frisk och smärtfri människa några år.
Får hoppas på att jag sover som en stock inatt så jag är utvilad och pigg imorgon annars kommer nog migränen smygandes under eftermiddagen som den har gjort alla andra dagar. Gognatt!

Ps. Har ni några tipps och råd om hur man kan lindra migrän så skriv gärna det är ni snälla Ds.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Drick vatten 1-1 1/2 l ca om dagen. Ta något sött tex en sockerbit när du känner att huvudvärken börjar. Äter du ordentligt om dagarna när du jobbar. Du sa en gång att du har bara en liten rast men man måste äta lunch varje dag. Gå ut och gå med stavar är bra att vara ute och gå i friska luften. Kom hem till oss så kan du och jag gå med stavar runt sjön. Lite tips från mamma

Madde sa...

tack kära mamma för alla svar. ja jag får komma hem till dig och gå ut och gå lite, äta lite grönsaker och må bra!! =) Kram

Madde sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.