torsdag 16 oktober 2008

Första dagen på länge.

LYCKLIG TJEJ!
Ingen huvudverk på hela dagen igår. Ändå stressade igenom en storstädning på morgonen för att mäklaren skulle komma och värdera lägenheten.
Åt Max-sallads-lunch med Madde. Drack kaffe och tittade lite på "våra bästa år".
Drack ett glas vatten innan jag skulle åka men stressade för mycket och svalde fel så hulkningar och kvälningar kom. Madde stod i hallen och väntade.
Pratade med Annelie medans jag väntade på tåget. Berättade då för henne att jag mådde så bra och att jag skulle ta det lugnt på jobbet och bara lalla runt, rulla med axlarna och äta frukt.

Något hände (aldrig känt så förr)

Första stationerna läste jag lite ut Metro sedan satt jag bara och stirrade ut som man typ brukar göra ensam på tåget. Tänkte inte på något speciellt (vad jag minns iaf), närmar mig Älvsjö då jag känner mig lite yr och obekväm. Känner illamående och blir ganska stressad över detta. Tåget rullar på och hjärtat börjar pumpa på som aldrig förr. Trodde hjärtat skulle hoppa ut från min kropp. Shit vad det dundrade på, kallsvettig och vill bara av tåget. Får panik. Shit shit shit är detta en panikångetsattak? Vad ska man göra då? Jo jag ringer en vän, tänkte jag. Ringde bästis J. Hon svarar, jag berättar, hon hjälper, jag lugnas ned och skyndar mig sen snabbt till jobbet.

Första timman var jag ganska skakis efter min lilla insident på tåget men resten av kvällen gick som en dans på rosor. Blev pigg, glad och helt överlycklug över att jag inte känt en susning av migrän på hela dagen.

Lyssnar just nu på RIX FM och de pratar om chokladbollar. Herregud vad sugen jag blev. Måste göras inom kort. Muuuuums fillibabba!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

fy!jag vet precis hur detta känns.. har hänt mej ett par gånger,i min ungdom,första gången på en proppfull buss,trodde jag skulle dö,jätte läskigt.tror att många har drabbats mer el. mindre någon gång i livet.USCH!!