onsdag 7 januari 2009

Denna dagen ett liv.

Sov en förskräcklig natt. Vet inte vad som hände. Kanske var det ännu en bieffekt på cocillanan. Var rätt så dåsig när vi gick och la oss men somnade aldrig kändes det sov. Låg bara och var skraj för någonting. Tyckte jag hörde saker hela tiden, det stramade i benen och kände en jobbig rädsla för någonting. Skit skumt verkligen. När jag tillslut somnade efter många timmar drömde jag läskiga drömmar. Brinnande hus, mörka ensliga platser och stora långa slemmiga ormar.
Berättade för Robin på morgonen och ha frågade varför jag inte väckte honom för. Jag var helt borta antar jag. Helt inne i drömmen och visste varken ut eller in. Varje gång Milton gnällde till lite så hoppade hjärtat upp i halsgropen.
Ikväll blir det definitivt ingen cocillana. Aldrig mer.

Filmtips: Notebook,
jätte fin berättelse med dock inte så sorglig som jag hade förväntat mig. Trodde jag skulle få sitta och gråta lite men nää.

Dagen tillbringade jag med Emma. Åt frukost, drack kaffe och tittade igenom nästan 4 avsnitt av "Svenska hjärtan" från 1987. Haha fatta att vi äns kommer ihåg den. Men den gick i repris någon gång på 90-talet också. Vi har miljoner avsnitt kvar att se. Den var nog lite som Emmas pappa sa "väldigt seg serie". Man finns endast det dramatiska och roliga i den. Men vi satt och snacka när det var segt och långtråkigt.
15.30 plockade jag upp Milton på dagis. Nu är kl snart 5 och jag hade tänkt att göra mat åt Milton snart för det blir middag senare för vår del idag. Madde kommer förbi efter att hon har varit i Nacka för att köpa Vännerboxen för endast 999 kr.

Dagens middag, Milton: Potatismos (ej pulver) + fiskpinnar.
Dagens middag, vi andra: Kycklingwok + ris.

Dagens köp:
Vagabond skor, solskyddsfaktor Dr. Hauscha (inga kemikalier som man få cancer av i), Weleda body lotion (bästa i världen), Flutikason nässpray.

1 kommentar:

... sa...

Are you crazy woman? Den är hur god som helst ju!
Skit snygga skor :) Hur mår lilla Milton?
Kramis