söndag 25 januari 2009

Spya.

Blev en trevlig kväll igår hos Sofia & Peter tillsammans med alla nära och kära, dock inte Madde eftersom hon är super sjuk efter resan. Bihålsinflammation, feber, hosta och ja allt möjligt. Snacka om att hon alltid har otur med saker o ting.
Nå väl, vi fick jätte god smörgåstårta. Jag kastade i mig 2 feta bitar (jag som egentligen inte gillar skaldjur), men denna var grymt god. Eftersom jag körde (som vanligt) fick jag nöja mig med loka medans älsklingen drack drinkar och öl tillsammans med alla andra grabbarna.
Jag och Milton var hemma efter halv 1 någon gång. Älskling kom hem efter 4 tror jag. Han åkte taxi hem med kollektivet.

Trött som få masade jag mig upp imorse med Milton. La mig ett litet tag på soffan framför bolibompa. Höll nästan på att somna om när jag insåg att jag måste göra iordning mig på störten för att sen åka och jobba. In i duschen, på med sminket, i med en macka, en puss på Milton och Robin, in i bilen, på tåget och framme.......

Har haft en bra dag idag på jobbet. Mycket trevliga kunder. Vissa dagar kan det verkligen vara hemskt med idag var det otroligt härligt och kul.

Kom hem, åt mat, tittade på hemnet, diskuterade med älsklingen (allt gällande flytt, var vi ska bo osv), Milton började gnälla om magont, jag försöker natta men han vill inte, han fortsätter gnälla, han sätter sig i soffan och sen kom hela veckans mat upp.... soffan klarade sig. Allt kom på hans täcke och i mina änder, mysigt va?! Han mår genast mycket bättre sen så jag går in till bästis för lite movie men jag hinner in mer än att sätta mig soffan då Robin ringer in mig.
Kommer in, hör Milton skrika i badrummet, ser spyan över hela hallen, kastar av mig mina kläder, går in i badrummet och tvättar av Milton, Robin sätter igång och skura hela lägenheten.
Nu är klockan halv 12 och Milton mår bra. Ingen spya på över 1½ timma. Tror inte att det är kräksjuka utan kanske endast för mycket godsaker under helgen och alldeles för lite mat. Nu blir det andra bullar. Ingen mat, absolut inget gott!! Har redan förklarat det för honom och han verkar förstå (just nu iaf) haha.

Jag hoppas, hoppas, hoppas att han verkligen inte spyr mer för jag orkar inte torka spyor hela natten lång. Dessutom vet jag då att jag också kommer åka på skiten. Jag gjorde det sist också och det orkar jag verkligen inte. Nu när jag precis gått upp lite vikt vill jag inte tappa det igen.
Håll tummarna nu!!!!!!

Inga kommentarer: