torsdag 1 januari 2009

Sundare liv.

Jo tack, man kan alltid göra ett försök på den fronten.
Om 2 veckor åker brudarna till Playa del Inglé. Efter hemkomsten ska jag gå in i mitt sundare liv till 100%. Fan blir arg på riktigt när jag tänker på hur ofta jag är sjuk. Nu har jag gått runt med halsont i flera veckor. Hosta, småförkyld och hängig. Julen har varit hård. Sena kvällar med mycket party än vad min lilla kropp är van vid och tål om inte annat.
Det ska sen bli mer frukt & grönt, träning (vill vill vill ta upp det igen), stressa mindre över småsaker, dricka massa te, lägga mig tidigt om kvällarna och lyssna till kroppen. Jag har nog det sämsta emunförsvaret i universum. Det måste byggas upp omedelbart Omega 3 tillskotten står i skåpet och väntar på att bli uppätna.

Kollektivet kom nyligen hem från skinnskatteberg.
Jag fick köra hem hela vägen (ca 18 mil) eftersom det endast var jag som slutade dricka efter 12 slaget. Kanske var jag tråkig men jag mådde inget vidare och dessutom gjorde musiken att mitt partyhumör dog totalt. Resten av folket på festen var uppe till 05-06 någongång och spelade musik, dansade och drack drinkar. Slöa jag gick till sängs vid halv 3 tiden efter 3 timmars vattendrickande och 526 hostattacker. Skönt var det imorse då man vaknade rätt pigg, utvilad och inte ett dugg bakis. Gick och duschade, sminkade mig och tittade på "alla vi barn i bullebyn" på tvn. Kl ett var jag hungrig och skickade sms till vännerna i dem andra hotellrummen att dem var tvungna att gå upp för att göra mig sällskap. Alla kvickande till fortare än vad jag hade tänkt mig kors i taket.
Dagen bestod av: Frukost, kaffe, städning, lunch, skitsnack inne på rummet, kaffe och tårta, hemgång. Körningen hem var jobbig eftersom det var bäcksvart på vägarna och jag hatar egentligen att köra mörkerkörning. På och av med helljus hela vägen. Tankning, kisspaus och hamburgerköp.
Robin ska jobba imorgon (stackarn). Milton är hos mormor & morfar och han är sjuk han med lilla plutten. Jätte förkyld och hostig. Tur jag skickade med alvedonen så det har funkat bra. Ska hämta upp honom imorgonbitti när jag vaknat till liv.
Gott nytt..........

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja det var fel på telefon nätet, alla fick den typ 50ggr, jäättekonstigt måste jag säga!


gott nytt år i alla fall, hade ni en trevlig afton????


sandra

Anonym sa...

Hej,

jag tror stenhårt på följande för att må bra och leva länge:

inget kaffe

inga cig

ät omega-3, minst 3 st 1000mg per dag

drick grönt te av hög kvalité, köp hos www.gronateimporten.se billigt, bra och gott

drick proviva, bra för magen


Jag lovar, funkar bättre än en tillfällig detox plus allt trams från tidningarna...


Lycka till med ditt nya friska och sköna liv!

Kram Frida

Madde sa...

tack för bra tipps!!