måndag 5 januari 2009

Vidrig kännsla.

Tyckte att det blev en ganska läskig känsla av cocillanan. Tog ca 9 ml och efter ca 30 min klev jag in i kollivärlden. Låg i soffan med vidöppen mun och mådde skit. Vet inte om det var biverkning på medicinen eller om jag bara hade typ 40 graders feber. Låg med en hemsk frossa och kramper i kroppen. Kände mig verkligen som ett kolli då jag knappt kände att jag dregglade ned på kudden. Robin tyckte också jag såg helt borta ut. Men den bet på hostan som bara den. Hostade nog inte en enda liten host medans medicinen verkade. Morfinmedicin gör susen men usch så man mår.

Sov i sängen inatt. Men tog med mig en stor soffkudde så jag nästan satt upp i sängen. Skönt att Milton sov länge imorse. Kl 9 vaknade han till liv och väckte mig. Ni vet när man sovit med öppen mun och man är helt äcklig runt munnen när man vaknar.... så var jag imorse. Något så fruktansvärt klippig och blä. Klunkade ett glas vatten och tryckte i mig nässpray. Gick fort upp och tog en Ipren. Kul att jag vaknade med feberfrossa igen.

Nu har Iprenen bitit. Jag och Milton passade då på att äta en mysig frukost. Milton säger så fort man tänder ett litet ljus att det är mysigt. Hihi så rostmacka, o´boy och tänt ljus blev riktigt bra. Tur att Robin endast arbetar halvdag eller ja till kl 14 och är ledig imorgon. Men nu tycker jag det borde vända. Inte kan jag bli mer sjuk, det har jag varken ork eller tid med.
Var nog flera tusen år sedan jag var så här pass sjuk med feber och grejer.

Vill ut och ha skoj i snön med Milton. Åka nya pulkan och bygga snögubbe!!

Inga kommentarer: