söndag 18 januari 2009

GOD MAT!!

Vi har haft tur med solen tycker jag. Annu en dag med bla himmel. Dock har vi inte fatt basta platserna vid poolen sa vi har anda haft skugga lange, kanske fram till kl ett. Vi lag alla med fotterna i poolen och pratade om hur viktigt det ar att smotja in sig noga med solskyddsfaktor och att man faktiskt blir brun nar man ligger i skuggan.
Plotsligt asger Jessika: Fan nu ar jag trott pa det har. Jag vill ha stekoilja.
Jag var inte seg pa att resa mig fort som attan upp pa fotter och saga: Ja men da gar vi och koper det.
Jessika: Nu pa en gang?
Jag: Ja det ar dumt att forlora tid.
Fia var inte heller sen med att haka pa hon ocksa.
Sen lag vi alla insmorda med stekolija som stank kokos. Helt flottiga forsokte vi steka oss bruna som bara den. Vet ej om det hjalpte nagot for min del men kanske.


Igar hade vi en himola rolig och trevlig dag/kvall. Det blev bara av en slump att ingen av oss var direkt sugna pa att sova middag sa vi satte oss pa min och Jessikas ballkong och drack drinkar, vin och ol. Musik, chips, fnitter och tjejsnack. Lite halvsliriga hoppade vi in i en dusch for att snygga till oss. Vi hade bestamt oss for att ata ute. Vi sket i skolmatsalen och begav oss ut.
Klockan var ganska mycket och vi var jatte hungriga sa vi lat oss luras av forsta basta inkastare. Forts var vi tvungna att ta en drink pa en bar for sedan foljde han med oss i restaurangen som visade sig vara hur mysig som helst. God mat och rott vin bestalldes in.
Jag tog min efterlangtade lasange. Jessika och Fia tog fajitas och Madde Enchiladas.
Alla var vi verkligen pa topp, eller Madde hade val lite mensverk men anda inte sa farligt som hon brukar ha. Jessika tog nagra tuggar sen kande hon sig plotsligt illamande. Hon blev vit/gra i ansiktet och gick in pa toan och tryckte fingrarna i halsen. Men dessvarre blev det inte battre. Partysuget som var sa pa topp blev till att vi alla gick hem och la oss. Jag satte mig ensam pa ballkongen en stund med att glas rott och lyssnade lite pa musik for att sen somna djupt.

Jag at iaf som en hast igar. Mer an jag nog egentligen fick i mig. Nu har jag kommit fram till att det inte ar aptiten det ar fel pa eller hur man ska forklara det. Med ratt stammning och ratt mat ater jag tokmycket. Kande illamandet redan innan vi gick in i var "skolmatsal" idag for att ata middag. Pinade i mig lite sallad och nagon torr kottbit. Vinet slank ned precis som alla andra dagar.


Tack alskling for sota kommentarerna. Dem varmer verkligen i hjartat och i sjalen. Kanns sa skont att veta att jag har sa fina prinsar dar hemma som saknar mig grymt mycket. Ni ska veta att jag ocksa tanker pa er valdigt mycket. Inte manga dagar kvar nu. Det kommer att ga fort. Snart ligger vi dar i sangen allihoppa och myser tillsammans. Alskar er! PUSS

PS. Denna resa har gett mig skavsar i arslet hahaha. Tolka det som ni vill. DS.

1 kommentar:

Anonym sa...

hallå där!det verkar som om ni har skitkul=) blir lite avis,men för sjutton gubbar!!! sola inte med stekolja på era unga kroppar,ni blir bara brända, (jag vet av erfarenhet)OCH framförallt så kan det bli fel på huden senare i livet!tänk på det!fortsätt sola som innan,finare solbränna som håller längre.nu har jag fått säga mitt.ha det så himmla bra nu,hälsa brudarna!