torsdag 15 januari 2009

Spanien.

Landade igar eftermiddag.
Hur gick da flygresan?
Jo tack for min del gick den smartfritt nastan. Jessika var lite smaskraj vid straten, knep som sjutton om min och Fias hand men lugnade snabbt ned sig. Hon klarade det galant. For aksjuka Maddes del gick det tydligen ganska bra enligt henne sjalv. Detta var tydligen en av de bra resor hon gjort. Men herregud vilken pina hon fick genomlida. Att ma illa i 6 timmar skulle jag aldrig orka. Vi hade laddat upp med spypasar och vatten till henne. Hon klarade nog dem 3 forsta timmarna sittandes helt stilla. Hon slocknade ganska fort men sen sa nar paret brevid henne maten var tvungna att resa sig for att besoka toaltten kom det upp (spyan alltsa). Hon somnade om igen och sen kom det en till spya. Fya fan stackars tjej.
Nar vi skulle kliva av planet sa kvinnan hon suttit brevid till mig:
"Se fan till nu att hon far en rolig vecka efter den har flygningen. Klackarna i taket"

Vi mottes av en varm vind nar vi steg av planet. Sa skont. Bussresan fram till hotellet tog val ca 30 min. Da genast nar solen var pa vag i ned kande vi hur kyligt det borjade bli (precis som svensk sommar). Aldrig varit pa resa pa vintern sa jag hade ingen aning om hur det var.
Jatte stort hotell med 5 runda byggnader.
Vi fick ga och ata pa direkten nar vi kom sa att buffen inte skulle hinna stanga. Sen var det upp pa rummen. Rummen ar frescha men groteskt inredda. Brunt ocg gront pa allt. Sangrmaren, sangborden, stolarna, speglarna m.m. Men helt OK.

Dags for middag kl 20.00. Vi blev val nagot smatt besvikna. Jatte stor buffe med allt mojligt men kanske inte vad vi vantat oss. Man sitter som i en stor skolmatsal alla miljoner manniskor pa hotellet tillsammans. Jag har fortfarande ganska dalig aptit till att ata sa maten har inte gatt vidare bra. Dessutom luktar hela lokalen stekos.
Vi satt ett tag pa balkongen jag, Fia och bastis och drack. Madde sov ruset av sig. Hon hade fortfarande illamandet kvar stackarn.

Natten:
Helt otroligt gick den valdigt bra (jag ar for er som inte visste skit radd for kackelackor). I Grekland fick Robin ligga och halla om mig tills jag somnat med lampan tand. Igar somnade bastis fore mig efter vi legat och last lite. Jag fortsatte lasa lite men sen gav jag mig och slackte lampan. Lag och lyssnade till varje litet ljud. Fick ett ryck och tande lampan for att se efter vad ljudet kom ifran. Det var Jessikas resvaska som lag lite tikigt mot vaggen. Jag flyttade pa den och slackte lampan igen sen somnade jag som en tok.
Alskling jag klarade det!!!! Sa ju det hela tiden.... =)

Possetivt overrskade blev vi alla over frukosten. Hur mycket gott som helst. Brod, frukt, sockerkaka mmmm gott.

Haha sen kommer det varsta. Vi trottsade. Vi la oss alla pa solstolarna med klader och handdukar pa oss. Solen syntes inte ett dugg. I 3 timmar lag vi dar och fros som grisar. Dystra och bittra laste vi vara bocker.
Men nar solen antligen kom fram sken vi upp som sma barn. Av med alla kladerna fort som attan. Pressa, pressa, pressa. Vilken varme vilken kansla. Fram med drinkarna och frukten igen.

Oj nu ar tiden snart slut ser jag har. Maste kanske sluta snart. Fia och Madde sitter dessutom och vantar pa mig och Jessika vid baren. Vi bloggare var bara tvungna haha.

Balhaa vad jag blir ledsen nar jag tittar mig i spegeln. Finns inget kvar pa min kropp langre. Bikinitrosorna jag hade i Grekland (som da satt bra) hanger u roven nar jag gar. Inget emunforsvar och kladerna sitter och som skit. Forsoker ata men det gar inte sa bra. Men viktigaste ar val att jag far i img dricka och massor av frukt tycker jag. Blir val snart frisk forhoppningsvis. Snoret forsar ju fortfarande sa det ar val inte sa konstigt.

Saknar dig alskling valdigt mycket ska du veta. Du at bast, du och Milton. Ta hand om varandra och pussa extra mycket pa min miniprins ar du snall. Kramar nallen varje dag och tanker pa er. Hors snart av igen...... Love!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej älskling ni värkar ha de bra kul me lite sol oxå,nu e kl 11.30 här hemma å de e -11grader ute...va skönt att du somnade tillslut då, här känns de jätte tomt utan dej men vi klara oss nog ska kanske till skansen i morron me farmor å farfar de bir kul hoppas de blir varmare imorron typ som ni har kanske..eller inte haha.
Hoppas du blir frisk snart då så du kan njuta lite av resa ät nu så att du mår bra å få lite fin bränna oxå.

Saknar dej oerhöt mycket ska du veta å de e jag inte ensmmaen om milton skanar dej oxå.
Frågade milton nu va han ville hälsa till dej då sa han "8" vet inte riktigt va han menar men de bilr nog bra?! kanske du å han har nått internskämt vad vet jag?Hahah.

Puss på dej min sommar blommma du e underbar, hörs snart igen.!

Madde sa...

alskar er mina prinsar