måndag 28 september 2009

Gravidknäppigheter!

Haft syster och Abbe på besök under förmiddagen/eftermiddagen hemma hos oss. Blev lek, lunch, lek och fika. Syster åkte på intervju och knyckte tydligen jobbet på en gång. Grattis!!
Jag kände att huvudverken kom smygandes och ringde då snabbt till Emma för att bjuda in mig själv på 5 liter kaffe. Hon hade varit på VC och tömt ut ledvätska i foten, mysigt va?! Så nu får hon inte gå på foten utan bara vila haha som att hon inte redan legat i soffan i hundra år pga sammandragningar stackars liten.
Jag fick mitt efterlängtande kaffe, Milton en smörgås + banan. När Emmas man kom hem från jobbet åkte vi alla till MAX. Efter det var jag väldigt illamående som jag faktiskt INTE varit på väldigt länge.

Jag och Milton blir kvar här hos Emma över Idol och kanske Hollywoodfrurana.
Är man gravid eller inte om man plötsligt får ryck att steka pannkakor efter endast 2½ timma efter en fet meny på Max??!! Min mage är fan proppad fortfarande men men alla är vi olika. Säkert komma jag nog trycka i mig en iaf när hon och Milton stekt klart dom. Milton är så duktig som hjälper Emma att vispa smeten medans Emma steker en efter en.

Känner mig en smula nervös inför morgondagen. Minns inte att jag var nervös när det var dags för Ul med Milton. Kanske är för att man är äldre och förstår mer eller kanske bara blivit nojigare helt enkelt. Vet egentligen inte vad jag är nervös för. Har bara den där känslan som man även kan ha när man ska ut och resa, lixom lite uppspelt i kroppen och kan inte riktigt slappna av. Allt kommer självklart bli mer på riktigt efter besöket imorgon. Ååå så underbart att äntligen få se det lilla livet i min mage.

Nu är det snart dags för oss gravida muppar att äta lite pannkisar.
Puss hej.

Inga kommentarer: