onsdag 16 september 2009

Min & Miltons morgon.

En riktigt hostig natt för Miltons del. Själv fick man ligga och lyssna och proppa in nappen 75 ggr då den ramlade ut hela tiden vid varje hostning.
På morgonen verkade han dock lite bättre än natten. Rätt pigg och ingen feber. Beslutade att skicka iväg honom till dagis. På med finskjortan och jeansen eftersom det skulle bli fotografering idag på dagis kl 2. Han var så glad när vi gick ned till bilen.
Eftersom jag velat länge hemma om jag skulle skicka han till dagis eller inte så kom jag lite försent till jobbet som jag självklart ringt och meddelat.
Framme på jobbet. Upp med matlådan i matsalen, i med ett äpple och på väg till skåpet för att lägga in väskan ringer det på mobilen....

Fröken från dagis: Hej, Milton har över 38 graders feber och vill inte leka, bara sitta i knät.
Jag: Okej. Ska fixa någon som kommer och hämtar honom så fort som möjligt.

Ringer farmor, ringer Robin, ringer farmor, ringer Robin osv osv osv. Ingen svara. Jag ringer dagis och meddelar att jag kommer inom en timma.
Upp igen i matsalen och hämtar min matlåda och går till tåget. In på apoteket innan för att köpa ny hostmedicin som tog slut imorse.

Väl framme 1 timma senare på dagis ligger min plutt helt utslagen på en madrass och tittar på när alla andra barnen leker runt honom.
Ledsen blev han för att det inte var farmor som kom för att hämta som var tanken egentligen som han då inte blivit sjuk. Ledsen blev han för att han insåg att han inte skulle få vara med vid fotograferingen idag. Stackars lilla plutt. En ledsen Milton och en hungrig mamma åker sen hem.

Nu sitter jag och väntar på telefonsamtal från vårdcentralen. Milton kanske eventuellt har astma. En fröken tyckte han hade sådan slags hosta. Jaha då får vi väl ta och kolla upp det då. Så ska väl rådfråga lite och kanske boka in ett besök imorgon hos någon läkare som då får undersöka han.

Robin den jävel köpte en ny mobil igår som han är sååååå stolt över. Yeah värsta mobilen som en dator och den har tydligen ALLT. Är inte avundsjuk ett dugg. Mobiler har jag aldrig brytt mig om direkt, bara det går att ringa från den så är jag nöjd. Men nu är grejen att han tydligen inte än fattar hur den fungerar riktigt. Ringde som en galning från jobbet för att jag tänkte att han kunde hämta Milton från dagis någongång så slipper alltid jag gå från mitt arbete där vi idag redan var en man kort. Men han hade inget ljud på eller nått som han sa. Hmmm fan lär dig telefonen och sätt på ljudhelvetet så man får tag i dig människa!!!!!!!!! Grrrrrrrrrr!!!!!!!!!!
Puss

Inga kommentarer: