onsdag 30 september 2009

Tandläkartrots.

Morgonen:
Gravida mamma Madeleine fick ligga och dra sig i sängen ända till halv 10 imorse. Så skönt när Milton i stort sätt klarar sig själv. Han är så snäll mot sin sega mamma.
Blev lite trottsigheter precis innan vi skulle fara till tandläkaren. Han fick för sig att han skulle ha på sig t-shirt och dunväst. Det är för kallt för det, sa jag. Ojojoj vilket skrik, grin och liv det blev då. Stressad och orkeslös kände jag hur tålamodet inte var på topp. Men som Alltid vinner jag. Han tog till slut på sig sin tröja och jacka så vi kunde springa till bilen.

Tandläkaren (andra fösöket för i år):
I väntrummet gick bra. Glad och förväntansfull. Lekte med lite bilar och plötsligt kom tandläkaren och ropade in Milton Biberg. Då blev han precis som sist alldeles stel och sa hela vägen in till rum nr 3, vill inte vill inte vill inte. Jag fick bära upp honom i famnen och sätta mig med honom i stolen. Han vred och vände på sig, vägrade öppna munnen och gnällde. Spelade ingen roll hur mycket roliga knappar och spakar vi visade honom, han var envis, skulle absolut inte öppna munnen så hon kunde få räkna tänderna.
Blev tillslut lite tvång. Jag fick hålla i och hon försöka komma in med sina fingrar och räkna tänderna. Eftersom han började skrika gick det rätt bra ändå för då gapade han iaf haha plutten då. Han fick en lite present så vi sen kunde åka igen.

Dagen:
Jag, Emma och Milton åkte hem till Sandra och lekte med henne och Dulle bulle. Blev lite mellis för kidsen och sen ficka och massor av kaffe.
Vid 3 tiden åkte jag och min gravida oturs Emma vidare till Tumba C för korvätning och järntablettshandling.
Hemma ställde jag mig och gjorde middag på en gång (korvstroganoff) som jag och Robin åt sen. Milton hade redan somnat i bilen på väg hem.

Kvällen:
Tillbringade kvällen hemma hos bästis. 2½ men, godisätning, skitsnack och Idol bjöds det på denna afton, mycket trevligt (som alltid i bästis sällskap).
Nu är jag hemma och Milton har såklart vaknat. Blir så knasigt när han somnar så pass tidigt. Nu vill man själv gå och lägga sig lixom. Ska försöka vända tillbaka dygnet nu efter en veckas ledighet. Imorgon är det back to work. Tors & fred är det lååååånga pass så fredagkvällen ligger jag nog raklång.

Till er med kids eller gravida!!
2-4 oktober är det Underbara barnmässan i Älvsjö.
Årets mässa äger rum i Stockholmsmässans nyaste hall, en ljus och luftig lokal helt anpassad för barnfamiljer. Här finns bevakad barnvagnsparkering, sköt- och amningsrum och breda, strosvänliga gångar. Kunskap, inspiration och trender i mängder väntar de vuxna, medan barnen bjuds på fartfyllda föreställningar och roliga aktiviteter – allt under samma tak.
Tack för mig! Puss.

Inga kommentarer: