lördag 4 december 2010

Lördag.

Denna dag har varit en absolut längsta i mitt liv. Natten var skit. Illamåendet fortsatte när jag skulle sova. Barnen låg typ PÅ mig hela natten, kunde inte röra mig. 06.15 klev jag upp från sängen med bägge 2. Elvira fick gröt medans mitt huvud snurrade. Milton la sig i soffan och tittade på bakogan på barnkanalen. Strax efter 07 var jag bara tvungen att väcka Robin (som var på julbord igår) och be han gå upp för jag måste få SOOOOVA. Tur var så kom han hem tidigt igår och mådde bra idag :)

Jag somnade på fläcken. Vaknade tyvärr fortfarande upp med värk i magen och snurr i huvudet. Pinade i mig lite frulle ändå. Efter lunch gick Robin och hans päron ut med barnen och åkte pulka. Jag gick då och la mig IGEN. Efter den vilan mådde jag bättre. I med en Ipren och sen in i en dusch för att sedan ta mig ut och handla mat till familjen. Robin valde idag och då blev det hemmagjorda tunnbrödsrullar (skräpismat med pulvermos o allt). Milton åt dock med god aptit och det är inte ofta så de var kul.

Konstigt ändå att det kan bli såhär bara för att jag inte åt duktigt igår :/ Allt verakar så skumt bara. Tur iaf att det inte var nog äcklig kräksjuka. Nu måste jag se till att äta BRA och inte slarva.

Vann idag en fin Reima overall på Tradera till lillskruttan. Ska det bli en sån här vargarvinter som förra året behövs det varma grejer och nu när hon kanske vill krypa runt i snön också. Björnoverallen får användas när man ska åka vagnen. 300 kr tycker jag är billigt för Reima eftersom dem brukar ligga på cirka tusen kronor. Helt sjukt dyrt!!

Snart somnar nog Milton in för natten och då blir det movie. Någon svensk rulle som verkade skoj. Puss!

Inga kommentarer: