fredag 17 december 2010

Fredag.

Ja då var man hemma efter ännu en jobbdag. Gått bra men inte så mkt folk. Kanske är det för det som inträffade i lördags. Man är inte såskilt road att vistas inne i sthlm dessa tider. Mycket falska rykten som sprids som oroar än. Måste finnas någon sanning i allt som sägs eller?!
Ska iaf jobba i helgen och kanske blir det mer att göra då, hoppas det. Jag ska även shoppa lite julklappar då med. Tänker inte springa runt på gatorna utan tar det jag finner på NK, blir lättare så och dessutom är jag för skraj för att gå runt :(

Inatt hade jag hemska mardrömmar om att jag befann mig mitt i skiten (en bombexplotion) inne i något varuhus. Jag hade ögonkontakt med bombmannen och han visade tecken till mig med att jag skulle ta mina barn och springa (varför vet jag ej). Ja jag vet helt sjukt. Men drömmar rår man inte över så enkelt är det. Jag och barnen hann iaf komma ut innan hela skiten sprängdes. Med 2 barn under armen sprang jag... långt bort... vi såg folk springa, skrika och gråta. Ja precis som det antagligen är när det inträffar på riktigt som dessvärre gör i så många länder :(
Denna dröm kommer då inte inträffa iaf inte gällande att jag och barnen springer för att dem ska vi inte dra med in till stan nu. Får hoppas på att inget i denna dröm inträffar över huvudtaget såklart. Vill inte att någon skall fara illa i Sverige eller ja inte i något land.

Milton frågade igår: Mamma varför säger du pappa till pappa?
Jag: Jaaa du...
Milton: Det är min pappa inte din.
Jag: Men vad tycker du jag ska säga då? Älskling kanske? ;)
Milton: Nä Robin såklart han heter ju de.
Så sant så sant :)

Inga kommentarer: