måndag 13 december 2010

Lucia 2010

Ja som alla vet är det ju Lucia idag och varenda dagis anordnar luciatåg.
Detta är då Miltons tåg + teateruppträdande :)

Miltons fick spela katten. Han behövde ej säga något eller röra sig på något sätt. Att ha tummen (handsken) i munnen vet jag inte om det var med i pjäsen eller om han bara börjat suga på den ;)


Robin har även filmat pjäsen och det är alltså så att alla sjunger en sång med texten "Å han nös å han frös" ja tomtefar nyser och fryser. Katten (Milton) blev klappad på huvudet av tomtemor men varför hör jag ej på filmen :/


Gulligt med den där katt-päls-mössan ;)

Ja sen det här med pepparkakshus haha.
Milton var helt förtvivlad när han kom hem från dagis för att han inte vunnit pepparkakshuset som lottades ut på plats. Tårarna forsade och våra föräldrarhjärtan stod inte ut så Robin följde med sina päron som ändå skulle till Maxi och inhandlade grejer för att bygga ett hus.
Alla skavanker syns nog inte vidare bra på bild men dte är väldigt snett och skorsstenen kraschade i golvet när jag skulle ta bilderna (snyft). Är mycket stolt över älsklingens fina sida. Behöver kanske inte säga att det är den det står "God Jul" på ;)
Milton blev iaf jätte glad/nöjd över resultatet och tyckte vårat blev mycket finare än de på dagis.

Mkt jobb i veckan. Känns sådär faktiskt pga den där jävla självmordsbombaren. Hoppas jag får sjukt mkt att göra så att mina tankar inte kretsar kring "hoppas-jag-inte-dör" Tänker då INTE ta innevägen via tunnelbanan utan det får bli utevägen även om det blir -30 grader.
UNG & BORTSKÄMD PÅ SVT1!!!

Inga kommentarer: