måndag 20 december 2010

Jag?!

Jag och barnen har idag vistats hemma hos syster hela dagen/kvällen. Men eftersom vi numera är utan bil eftersom vi sålt vår så är det buss som gäller. Vi tog oss ut i all snö och drog oss fram till busshållsplatsen med lite småkrångel. Bussen var självklart försenad men vad gör det när Milton hade jätte kul i snödrivorna under tiden ;) Vi mellanlandade i Tumba C innan nästa buss skulle gå. Blev en julklapp inhandlad och lite grejer till bakningen.

Milton: Mamma, där är ju du!

Jag: Va? Var då? (försäker leta efter någon snygg tjej på någon affisch eller så hehe)

Milton: Där... hon har långt hår och är lång... precis som du. (ser ni den supersöta snögubben? Japp det är alltså jag)

Haha ja vad ska man säga mer än att skratta. Livlig fantasi.... eller??!!

Vi fick iaf sällskap på bussen båda av mamma och syster. Pulserade i snön hemma till syster. Ja det är fan inte lätt att ta sig fram med barnvagn på oplogade smågator, suck!!! Som vanligt när man är hos syster är det fullt hus, dvs Elias och Felix har även kompisar där. Men alla leker tillsammans mycket bra. Även Elvira fick vara med. Det är bra att Milton har stora kusiner på 8 (snart 9) och 12 år som tar hand om både honom och Elvira. 1½ timma var dem ute vid pulkabacken medans vi vuxna bakade. Ja Elvira var såklart inne med oss. Milton satt vi på hjälm och han var gladaste ungen i världen när stora kusinen drog iväg honom i pulkan ;) Mycket bakning blev det och när barnen kommit tillbaka blev det givitvis fika. Hem kom vid runt 7 tiden. Snälla pappa hämtade oss. Lite komplicerat blev det kanske med tanke på att han först var tvungen att hämta barnen bilstolar hemma hos oss sen plocka upp oss sen hem till oss igen och sen åka hem till sig själv. Hängde ni med?! Mycket uppskattande iaf ;)

Sen middag blev det. Nuggets, ris och currysås stod på bordet ca 19.30. Därefter nattning av barn. Båda somnade fort som var mycket väntat efter denna lekfulla dag.

Som alla andra dagar kommer jag alltid i säng alldeles försent. Fattar inte... eller jo... men varför? Jag behöver verkligen många timmars sömn om jag skall fungera som människa så det är nu dags att ändra dessa dumma rutiner till något bättre. Måste försöka att skippa allt bra på tvn :( Föresten... undra om jag hinner färga håret imorgon på morgonen?! Ja det får vi allt se. Vet ej om jag annars hinner på kvällen heller. Fan va mkt man inte hinner göra när man jobbar. Hela tiden planera planera planera. Är det så livet skall vara?

1 kommentar:

farmor sa...

Vad söt han är den lilla sockertoppen...<3<3