torsdag 2 december 2010

Första dagen.

Första dagen på jobbet.
Morgonen bestod av -15 grader och en himla massa förseningar på bussarna GRRR! Stod ute i ca 25 min och höll på att DÖ (iaf mina tår eftersom jag tog skinnstövlarna). Fick ta ett ganska så mkt senare tåg än tänkt och jag var så orolig för att komma försent. Tänk er vad pinsamt det skulle ha varit. Kom faktiskt tidigare än vad jag skulle och det gillades ;)
Alla kollegor var super gulliga. Annars så var det självklart många nya intryck och mkt att lära sig. Tycker det gick väldigt bra för att vara första dagen. Kunde hjälpa många kunder att finna det dem sökte.

Nu blir det till att sova på detta och försöka smälta allt. Troligtvis kommer jag drömma om alla olika märken och på vilken hylla allt står på haha.
Natten till idag trodde jag att jag skulle drömma jobbiga drömmar om jobbet men istället blev det jobbig dröm om Elvira :(
"Drömde att hon NÄSTAN höll på att bli kidnappad. Vi lyckades att detta inte inträffade men lite svettig blev jag allt. Tur hon vaknade vid 2 snåret för napp-in-stoppning så att jag började drömma andra drömmar när jag la huvudet på kudden igen."
Kanske beror detta på att jag kommer att förlora endel kontroll över henne nu när Robin kommer vara pappaledig.

Miniskruttis sover och det är dags för storskruttis att sova.
När jag öppnade dörren när jag kom hem ikväll satt Elvira i vardagsrummet och såg mig. Hon blev jätte glad och kröp det snabbaste hon kunde mot mig och ville upp och kramas i famnen. Min lilla solstråle är för go.
Nu ska jag mysa med prinsen (läsa bok och natta).

Hittade MASSOR av söta babysaker SÅKLART idag. Kommer säkert handla ALLA julisar där. Känner att det kommer bli svårt att hålla pengarna i styr ;) Elviras kompisar måste bara få något sött därifrån hihi (ja om nu ekonomin tillåter dåra).
PUSSSSSS!!!!

Inga kommentarer: