torsdag 20 augusti 2009

Körkort.

Lika snorig & hostig men inte lika hängig i kroppen idag. Än så länge tidigt och yttra sig och jag är påväg att tillfriskna eller ej men iaf. Skönt att få en bra morgon. Vaknade dock med en igentäppt näsa kl 06.45 och kunde Absolut Inte somna om. Så jag hoppade in i en dusch innan jag väckte lillplutten. Morgonen är nog Miltons bästa tid på dygnet. Då är han som gosigast och lugnast. Frukost är nog hans favoritmåltid också så där är det nästan aldrig något bök och stök om vad man ställer fram på bordet.
Efter dagis och runt middagstid är det Ofta något gnäll ochmaten passar först inte. Men efter lite grin och skrik kommer han tillbaka till bordet och äter.
Tex från igår "älskling gjorde världens godaste köttfärssås men Milton sa bara hela tiden -den är äcklig, den är äcklig. Men lilla gubben du har inte äns smakat, sa jag. Smaka lite först sen kan du säga om du inte tycker om den så behöver du inte äta. Han sätter sig vid bordet och efter ett tag smakar han... mmmm jätte gott, säger han då. Hahahaha. Jo ja tackar ja. Samma visa varje dag"

Nu efter lämning har jag fixat med att få blanketter hemskickat om körkortstillstånd till min käre sambo som är så lat att ta tag i de. Men nu jävlar får han ta och vakna till liv och börja övningköra och plugga. För Inte tänker jag vara någon jävla taxi hela livet till hela familjen. Nej aldrig i livet. Tänker inte sitta och köra fram & tillbaka till Töreboda varje sommar med 2 skrikande barn som vill mysa med mamma. Nopp slut på bekvämligheten och in i verkligheten.
Puss på er.

1 kommentar:

Malin sa...

Hallådär, fin blogg du har skaffat dig! Jessika berättade att du skulle jobba på lördag och Robin och milton skulle åka kommunalt men vi ska ju också dit så du kan ju hälsa mannen att dom kan åka med oss ifall dom vill?

Kram Malin