måndag 31 augusti 2009

Ljustider.

Haft en underbart helg med älskling på hotell Rogge. Tack tack alla underbara för världens bästa harmoniska födelsedagspresent. Njutit fullt ut.
Igår blev det middag + film (män som hatar kvinnor) med bästis+benny och Emma+Dinko. Riktigt jävla bra film men väldigt vidrig vissa gånger. Blev lite läskigt att parkera bilen sen i garaget när jag skulle åka hem 11 på kvällen. Men älskling höll mig sällskap via mobilen som tur var.

Imorse efter lämning på dagis tog jag världens mest ansträngande promenad någonsin. Tror jag tog i lite väl mycket. Tänkte "här ska promeneras långt i rask takt". Jo ja tackar ja, jag gick i över 1 timma. När jag kom utanför bästis kl 10.10 smsade jag henne och hoppades på att hon var vaken för jag orkade verkligen inte gå en meter till. Benen nästan säckade ihop och jag var totalt slut. Bästis ringde upp. JAAAAA, jag var räddad!!! Tack gode gud.
Kaffe och frukost sen IKEA. Köpte till smått och gott (mest till Miltons rum, Såklart!).
Hem och storstädade lägenheten innan hämtning på dagis.
Middag: Korvstroganoff by me.
Milton somnade kort därefter i soffan. Plutten är så trött numera efter en dagisdag utan vila. Fullt frisk är han inte heller. Hostar som en gris. Apropå det så har nog svärfar Urban åkt på svininfluensan, stackarn. Bara ligga hemma och kurera sig. Vårdguiden hade sagt att "ja det är den enda influensan som går nu så då är det den han har", jaha då hade jag och älskling också den då för ca 2 veckor sen när vi låg sjuka. Vi ringde ju aldrig och rådfrågade någon läkare.

Imorgon ska det gå ut och gås igen tillsammans med bästis, en kortare runda dock så jag inte behöver känna känslan igen som om att jag håller på dö. Bra att vi bådar jobbar kväll så man får lite sällis under dagen.
Rätt mysigt nu när det är mörkt ute på kvällen (ja iaf när man är inne och inte behöver gå ut). Man får tända upp massor av ljus överallt och det blir så härligt och mysigt.
Puss och godnatt.

Inga kommentarer: