måndag 17 augusti 2009

Måndag.

Piss att jag börjar känna mig SJUK. Precis när illamåendet och tröttheten lagt sig ska man dra på sig kanske "svininfluensa". Ja man vet faktiskt aldrig. Ont som fan har jag iaf i halsen sen igår. Proppat i mig halstabletter som en galning. Det hälper för stunden och det är såååå skönt. Tänkte klunka en massa te med honung sen också + trycka i mig tusen kiwisar.

Idag har jag lekt med bästis. Hon följde med mig till Maxi på storhandling. Stackarn har fått ont i sin nedrans nacke igen. Hon var tapper som orkade gå hela rundan. När vi kom hem med varorna ringde hon med en gång till kiropraktor Benny för akuttid för knäckning.
Jag följde först med hennes snällt till vårdcentralen. Å herregud vilken tid det dröjde där då. Somnade på stolen medans jag väntade på henne, sädär djupt ni vet när man plötsligt rycker till som ett cp hahaha. Döhungrig som jag var när hon var klar orkade jag inte äns köra bilen så bästis fick panikköra till "Robbans" för att inhandla en fet sallad till mig.
Efter en sallad + kaffe hos hennes päron åkte jag för att hämta upp min snoriga plutt på dagis (som jag ser nu har somnat i soffan). Tyckte det var ovanligt tyst där ute. Ja han har ju inte sovit på dagis idag och är lite halvdålig så det är väl inte så konstigt.

Det ligger en fet, vidrig, äcklig, stor, läskig spindel död i en av våra sophinkar. Höll på dö när jag såg den. Skrek som om jag sett ett spöke. Bästis fick ta tag i det och dränkte den i vatten sen la över ett glas på den för att vara på säkra sidan. Så får den ligga tills Robin kommer hem. Då får han ta upp den och spola ner den i toaletten.
Puss på er.

Inga kommentarer: