tisdag 25 augusti 2009

Underbara Milton.

Bestämde att Milton fick vara ledig idag från dagis så att mami skulle få sova ut på morgonen efter den långa sena arbetsdagen igår. Så skönt att min skrutt kan sova länge på morgonen och sen att han är nöjd väldigt länge ensam. Så jag klev nog inte upp ur sängen förrän ca 09.20. Tack så mycket min lilla prins ;)

Frukost, dusch och iväg till bästis för en kaffe och långprommis. Sen blodpuddinglunch för min och Miltons del eftersom bästis då avskyr det och klara inte äns av lukten när jag skulle steka. Mupptupp. Som vanligt tvingade hon mig att skjutsa henne till jobbet så det var bara att lyda. Jag och lillprinsen knyckte hennes Ica kort och drog till Maxi. Ja mitt nya har ännu inte kommit så jag lånade hennes så jag kunde gå självscanningen.

På Maxi där älskling brukar få springa som en dåre efter Milton gick det idag hur bra som helst. Hade förklarat innan för honom att han skulle lyssna på mig och det gjorde han super bra. Satt stilla i vagnen hela handlingen. Hjälpte till och plippa varorna och fick sig en liten röd bil av snälla mamma. Ibland kan dom verkligen vara sådär läskigt lydiga och duktiga så man blir alldeles förvånad. Ibland kan dom verkligen skrika och gapa så hela huset knakar så man blir alldeles fundersam haha kul med barn. Men tack idag lillprinsen för att du lyssnade på mamma så jag slapp springa genom hela Maxi och slita ut mig totalt på min lediga dag. Puss på dig.

Ikväll blir det tacos och segiskväll.

Igår kväll efter jobbet var magen helt stenhård. Känns lite skumt att jag redan känner saker som jag gjorde jätte sent med Milton som tex små sammandragningar. Det verkligen knöt ihop sig i magen igår när jag väntade på tåget inne i stan. Inte så konstigt kanske efter en lång intensiv dag men iaf. Det sägs ju att man känner allting snabbare med andra barnet än första, kanske för att man vet hur det ska kännas och man minns direkt när man får en speciell känsla.
Magen är också större denna gång. Tror knappt jag hade någon magen i vecka 14/15 med Milton men nu syns det väldigt mycket. Hur stor ska jag bli egentligen?!

Inga kommentarer: