tisdag 16 november 2010

Barns tankar.

Idag har jag som sagt spenderat min dag hemma hos Jessika och Molly. Miljoner koppar kaffe och 2 promenader. Härligt med frisk luft och trevliga pratstunder tillsammans med fina vänner!

Kvällen har bestått av städning. Karln min skickade jag iväg på föräldramöte på dagis. På tid att han också får sig en relation till Miltons dagis. Ja det är jag som har tagit nästan alla hämtningar och lämningar sedan han började där. Mycket förståligt eftersom jag mestadels varit arbetslös/mammaledig/gravid. Tiden innan Elvira då jag jobbade fick han ta hämtningar eftersom jag oftast jobbade sent på Åhlens.

Verkade som att det var ett trevligt och kul möte. Fröknarna hade satt upp olika meningar som barnen sagt om sina föräldrar och sedan hade alla föräldrar fått gissa vilka meningar som var från just sitt barn.
Milton hade förklarat pappa Robin såhär: "Pappa jobbar med Tv. Han har ljust hår och skägg sen tycker han om Idol."
(De där om Idol stämmer nog inte så mycket men resten var rätt hihi)
Sin mamma beskrev han såhär: "Mamma jobbar inte, mamma jobbar hemma. Hon städar med lillasyster när jag är på dagis sen har hon "mjuka stunden" med mig."
(Haha gullungen då, helt rätt allting. Han har fattar att vara hemma med bebis är ett arbete ;) Mjuka stunden för er som ej vet är då jag behandlar hans stamning)

Kvällens höjdpunkt var Despret!!
Imorgon är det babysim.

2 kommentarer:

Jessika sa...

Haha vilken kul grej !! Va söt han e lilla plutten (0:

Anonym sa...

Jag såg att dem höll på med det när jag var där förra veckan och hälsade på. Himla rolig grej och jag kan tänka mig att det är väldigt uppskattat av föräldrarna. Dem är bäst på römossen helt enkelt :) // Theres