söndag 7 november 2010

Feber

Elvira är fortfarande sjuk efter 1 vecka med feber som går upp och ner.
Idag ringde Robin vårdguiden och dem tyckte vi skulle åka in och kolla henne så yes efter middagen åkte hon och jag till barnakuten!

Först feberkoll av sjuksköterska...
Piiiip i örat och den visade 37,4.
Nej sa jag! Jag litar inte på den där i örat. Vi har en likadan hemma och då brukar jag behöva ta flera gånger. Ungen är ju kokhet som du känner.
Ja okej jag tar igen då sa hon.
Piiip igen. Japp nu visade den 38,7. Visste väl de...

Stick i fingret togs. Ungen sa inte ett ljud. Nyfikenheten tog över :) Plåstret var mkt skoj. Provet såg dessutom fint ut. Kissprovet gick inge vidare då hon bajsade. Kom bajs i kisspåsen. Vi slapp då vänta på att hon skulle kissa igen och åka hem.

Har hon nu fortfarande feber om 2 dagar ska vi komma in igen på fler prover och ett nytt kissprov. Hoppas på att sötlöken nu blir feberfri så vi slipper hänga mer på akuten.

Dags och stänga igen ögonen och sova nu. Puss!

Inga kommentarer: