fredag 5 november 2010

Tråkigt?!

Idag fick prinsen vara ledig igen :)
Han fick välja mellan dagis och kusinlek. Givetvis valde han kusinlek.

Det blev en hel fritidsgård hemma hos syster. 6 barn, 1bebis och 2 st mammor.
Lek + lunch på förmiddagen sen 10 mil lång promenad till en lekpark! Man fick ta sig dit precis som man ville. Blev lite blandat som sparkcykel, stor cykel, skateboard och gång till fots. Milton blev skjutsad på skaten av storkusinen Elias.

Syster, Elias + kompis. Ser dock inte så roade ut men dem kom igång efter ett tag som always.

Min numera galna bebis. Fort som tusan går det nu fram till saker (krypandes).
Envisheten börjar sakta smyga sig fram också. Satte henne i Felixs rum (Miltons kusin som är 8 år) som hon alltid velat vara i förrut. Fullt med kuliga leksaker men idag skulle hon absolut inte vara där utan typ hockyspelet som Milton & Felix satt och lirade. Blev mkt falska tårar där ett tag. Hon slet i hockyspelet, jag tog bort henne, hon grät, jag tittade på henne & hon skrattade, hon kröp tillbaka till hockyspelet osv osv ja ni fattar!!?? Nu är det mkt NEJ och AJABAJA här hemma. Trista ord men man måste lära sig hur världen fungerar.

Här är hon igen min goa tokunge!! Blir roligare och roligare för varje gång i gungan!!

Fikatime :)
Milton gömmer sig bakom Alma haha. Välbehövd varm kaffe efter den långa promenaden i kylan. Ungarna fick varm choklad och bullar ;)
Föresten så blev Milton jätte ledsen en dag då jag sa "nää Milton nu blir mamma arg på dig... unge". Ja han gjorde något dumt som ej kommer ihåg nu men grejen var att han blev jätte ledsen och grät och sa "nääää mamma jag är ingen unge".... oj va tårar det kom. Många föräldrar säger nog värre ord än så va?! Men han blev verkligen illa berörd.

Här är 12 åringen Elias som tycker ALLT ÄR TRÅKIGT numera. Dagens ungdomar va?! Japp nu är han där. Allt sin ma&pa hittar på är boring. Vill helst bara vara med grannen och spela data/tvspel instängd på rummet. Fast man minns ju själv hur det var. Faktiskt "bara" 14 år sedan ;) Men han är och förblir en mkt bra förbild för sina småkusiner. Klart en grabb att satsa på för er 12 råiga tjejer där ute i framtiden!!!

Innan jag slutar detta enorma inlägg vill jag bara skryta lite med att jag tagit mig till gymmet nu 2 dagar i rad!!! Igår spinning 45 min, idag spinning 30 min & core 30 min.
Imorgon blir det fysisk atvivitet med ca 20 tjejer. Vet ingenting om den grejen. Det är tokstollarna Sofia & Annelie som startar det. Vi är uppdelade i lag på ca 3-4 personer. Jag är chaufför i mitt lag. Tydligen ca 1 timmas körning dit vi ska. Får veta imorgon på lunchen med mitt bästa lag. Japp vi är bäst... vet redan nu att vi kommer krossa dem andra stort!! :) Hahahahaha!!!!!!

Inga kommentarer: