torsdag 18 november 2010

SCHIZOFRENI!!

Ja nu sitter jag här kära sjuka vänner som tydligen roas av att jag skriver min "skit" här och nu.

När Elvira sov sitt förmiddagspass tog jag tag i att ringa lite samtal som annars lätt rinner ut i sanden. Nu ett steg närmare verkligheten. Känns bra. Därefter fick jag någon form av lathet/panik/depp. Allt bara snurrade i huvudet för en stund. Såg disken i köket, tänkte att "fan kan den inte bara försvinna av sig själv". Sket i den och satte mig på golvet och lekte med Elvira. Kände tom att jag inte ville julpynta här hemma. Visst man behöver inte överdosera men klart granen ska upp och lite glitter här och var. Mina barn ska få fina jular som jag har haft när jag var liten. Det är sådant man minns sen som tex att vi klädde granen dagen för julafton och alla söta/läskiga tomtar överallt :) Visst med tiden var det väl bara stackars pappa som klädde den där granen då man kom upp i tonåren och "sket" i det.

Efter att solstrålen fått sin lunch fick jag nog. Ingenting blir bättre av att deppa ned sig själv så det blev att ta tag i disken, tvätten och städningen + att packa in några grejer som jag sålt på Tradera. Hade nästan lust att också springa ned till förrådet och hämta upp alla julsakerna. Vadå tycker ni jag blivit schizofren??!! (jag skulle stavat det skitsofren men letade upp rätt stavning på google)

Ikväll är det AFRODANS på gymmet. Tror ni jag behöver detta?? Japp mer än någonsin. Att få skaka loss ordentligt. Ut med all dålig energi och in med nya kloka tankar och idéer :) Dessutom är det fredag imorgon det ska bli galet mycket fredagsmys (känner för de bara.) Vill ha massa läsk, chips och kanske en kladdkaka (om jag få överskottsenergi vill säga). Självklart blir det Idol och är glad av mina favvo fortfarande är kvar, Minnah!!

Dags för mig att mätta magen nu medans min solstråle sover för andra gången idag. Puss.

Inga kommentarer: