fredag 14 november 2008

Ekonomi.

Fick min lön idag. Hade tänkt att åka in tidigare till stan och shoppa någon snygg klänning eller nått innan jobbet, men efter att ha betalt en massa dyra räkningar inser jag att det inte blir mycket pengar över även fast jag fick ut dubbel så mycket än vad jag brukar. Det beror på att just denna månad kom sådana räkningar som inte kommer så ofta tex Miltons försäkring som kommer 2 ggr/år och den ligger på 1200 kr sen elräkningen kommer endast varannan månad och telefonräkningen var skyhög också. Aldrig varit så dyr förr. Jag ringde väldigt mycket och röstade på Jenny i början av Idolresan och jag ska väl inte ljuga om att jag ringer väldigt mycket mobilsamtal också. Usch jag mår dåligt när jag ser det på papper att jag i stort sätt bor i telefonen. Fy skäms. Ska sluta omedelbart. Nu vet ni det mina vänner, ringer jag inte är det inte för att jag inte längre älska er utan för att jag ej har råd att betala en ytterligare dyr teleräkning igen.
Kom på att jag vann 50 kr på en trisslott för ett tag sen som jag ej löst in ännu. Kanske ska åka in tidigare iaf till stan och hoppas på att jag vinner 1000 kr eller så.
Tack och hej från frustrerade mig....

Inga kommentarer: