torsdag 20 november 2008

Skrubbning.

Dagens middag blir Oxbytt. Bra när man inte har orken till att laga värsta käket. Lite stekta ägg och rödbetor till så blir det alla tiders... nästan iaf.

Tvättkorgen igår. Överfull av ren tvätt som ännu inte kommit in i garderoben efter några dagar. Dessutom laddade jag 2 st tvättar till igårkväll. Så idag har jag vikt in hela garderoben i garderoben om ni fattar.


Dagen:
08.05 - vaknade
09.00- lämning på dagis
Därefter tankning, hämtade Emma, handlade lite småsaker på Ica Solbo, hem igen. Åt frukost, duschade, Madde kom över på köttbulle-makaroner-lunch, kaffe + winerbröd, Madde åkte tillbaka till jobbet, Emma städade undan alla Milton miljoner legobitar och bilar på golvet + bäddade Miltons säng (Tack), Emma satt på en stol i hallen utanför toaletten med datorn i knät medans jag skrubbade hela badrummet, tittade på gammalt avsnitt av "despret", hämtade Milton på dagis 15.00, hem igen, lyssnade på Miltons skrik i ca 20 min (han ville ha en speciell tröja som han vill ha dag och natt om han fick bestämma), lyckas få han lugn med dessutom en tröja jag valt, Emma blev hämtad av Mr X, Jessika kom in och lånade munstycke till dammsugaren, Milton tittar på film (Madagaskar), förberett för middagen.............

Jessika kommer över sen på lite lyxkäk för Bempa skulle träna. Idag blir det nog titta på "Step brothers" om jag och Jessika får bestämma. Grabbarna var så fula att dem tittade på den när vi kollade på "Despret" i tisdags. Jag har velat sett den skit länge men Robin har inte lyckats ladda ner den men tydligen så funkade det i tisdags och han säger inget. Fyyy faaan!!! Men han kunde se den igen, som tur var, annars jääääää....... haha.

Imorgon ska jag köpa en tomtedräkt till Milton som han ska ha på sig på dagis på luciafirandet. Ska också fråga om vi får låna en liten lykta av mormor Betty och morfar Anders som Milton älskar. En sån där lykta med fejk låga i. Då blir han en riktig liten söt tomtenisse min plutt.
Puss.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för maten dne var god! Men jag har faktiskt ALDRIG varit med om att man har peppar och salt på ägget när man steker det? Jag har alltid bara haft salt... Är jag onormal då? Hur gör ni andra där ute? Kramiz

Anonym sa...

Jag har alltid salt och peppar. Kanoners :)

Anonym sa...

meen,jessica! ALLA har peppar å salt!! det är BARA du som enbart har salt!!! ;)