onsdag 19 november 2008

Snö.

Tröttaste dagen på länge... tur jag slutade tidigt.
Det började snöa precis när jag kom fram till Miltons dagis. Milton blev jätte glad och bad mig sjunga. Ja ni vet "jag ser det snöar, jag ser det snöar det var ju roligt HURRA".
Nu har vi ätit köttfärspaj och är proppmätta.

Undra hur många som sitter i bilkö just nu?
Undra hur många tåg som är försenade nu?
Undra hur många olyckor som händer ikväll?


Denna snö leder Alltid till kaos ute på vägarna och kollektivtrafiken. Aldrig är dem förberedda. Säkert hälften av alla som är ute och åker just nu glider omkring på sina sommardäck också. Imorgon när jag går in på aftonbladets sida är säkert det första man ser "Snökaos i Stockholm".

Längtar mer och mer till julen nu. Känns inte så bra att redan längta eftersom jag säkert kommer hinna att tröttna på att längta.

Inga kommentarer: