torsdag 20 november 2008

Tipp tapp på tå.

Luktar oxbytt i lägenheten fortfarande. Inte speciellt trevligt. Mår fan illa.

Imorgon ska jag hem till syster Annette efter jobbet med Milton. Robin får stanna hemma. Jag och syster ska äta middag och rensa hennes garderob. Milton får leka av sig med kusinerna under tiden och det gör han nog mer än gärna.

Lördag ska jag och Robin skrubba lägenheten skinande ren så att det blänker i varenda hörn och kanter för på söndag är det visning på vår underbara tvåa här i Tullinge. Hoppas, hoppas hoppas att det kommer 200 pers och att det blir budgivning upp över 3 mille. Skulle inte vara helt fel. Närå, men några kan väl komma och titta iaf. Man har ju hört skräckhistorier om att mäklarna står helt själva under visningarna nu för tiden.

Vecka 49 blir det julbak flera gånger om. En dag hemma hos syster och en dag med Jessika. Milton ska självklart få vara med och knåda deg och pilla på russin på lussekatterna. Bara han inte äter upp hela pepparkaksdegen. Dels för lilla magen och sen vill vi gärna ha lite hemmagjorda peppisar till alla adventsöndagar här i december. Kanske är älsklingen jag ska prata med först och främst eftersom han kan äta upp en full "Annas pepparkakor" i plåtburk på några minuter Får gömma burken för mina prinsar helt enkelt.

Milton har blivit så stor och smart nu tycker jag. Tidigare ikväll när jag pratade i telefon inne i sovrummet med mamma och Robin satt i soffan och tittade på TV hörde jag lite ljud från köket. Tittade ut från dörren och där kommer han glad som en lärka smygandes på tårna med hela pepparkaksburken i famnen + en påse med ett winerbröd kvar. Snacka om glad unge. 4 st pepparkakor och 2 tuggor på winerbrödet lyckades han smöra till sig den lilla plutten. Sen blev det välling med hostmedicin i, tandborsning (som går mycket bättre nu) och bums i säng.

Jag kilade in till Jessika efter nattningen på lite rött blåbärste och butterkaka. Tittade på nytt läge och diskuterade första sidan på "Mitt i Botkyrka".
Nu känner jag att det är dags för mig att tänka på refrängen. Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Menar du inte "lätt på tå" ;) kram