söndag 16 november 2008

Swisch....

Den här helgen rusade iväg, precis som det aldrig varit helg. Återigen söndag.

Fredagen bestod av middag med kollektivet. Potatis + kycklingfilé och beasås. Inte en ända grönsak påpekade vi när vi satt och åt. Riktigt onyttigt men gott var det iaf. Det blev Idol och sedan sängen.
Lördagen jobbade jag fram till 6 sen bar det av hem till Fiddeli på tjejmiddag. Tacos, marängswich och vitt vin. Snackade om allt mellan himmel och jord, finns inget stop. Alla babblar om allt och ingenting. Efter midnatt någongång tog jag, Madde och Jessika en taxi hem.

Idag söndag har hela familjen + Ubbe, Anne varit i Strängnäs hos Miltons gammelfarmor och gammelfarfar för däckbyte. Precis när gubbarna var klara med det när vi satt inne och åt började det snöa. Vilken tur vi bytte nu, i rättans tider må jag säga. På maten blev det fika. Kaffe, pepparkakor, hembakta bullar och hembakt rulltårta som Milton kan äta hur många bitar av som helst. Han älskar den till max precis som pappa Robin gjorde när han var liten. Det är något speciellt med den där smörrulltårtan.
Hemgång vid 15 precis när mörkret började komma krypandes.

Hemma.
Duschat, satt igång en tvätt och kollat läget på hemnet. Milton och Robin sitter i soffan med täcke och kudde och tittar på "Haja läget".
Milton börjar tyvärr bli lite sjuk tror jag. Snoret rinner och något varm. Hoppas han frisknar till tills imorgon så han kan gå till dagis. Annars ska jag vara hemma och kurera honom.

Inga kommentarer: